20 شعبه درتهران

علت بوی سوختگی از جاروبرقی

علت بوی بد جاروبرقی (سوختگی از جاروبرقی) چیست؟

دلایل متعددی وجود دارد که منجر به شنیدن بوی ناخوشایند و سوختگی از جاروبرقی می شود. برای رفع این بو نیاز به بررسی و تعمیر جاروبرقی در صورت نیاز داریم.

در این مطلب از سری مطالب وبسایت تخصصی بهسازان سرویس قصد داریم بیشتر در مورد دلایل این اتفاق و راه حل رفع مشکل بوی سوختگی جاروبرقی صحبت کنیم.

دلایل ایجاد بوی سوختگی در جاروبرقی

با وجود سرعت زیاد و قدرت مکش شدید، جاروبرقی ها در دمای بالا کار نمی کنند. اگرچه هنگام کار با جاروبرقی کمی گرما به دلیل حرکت جارو روی فرش ایجاد می شود، اما خود جاروبرقی هرگز نباید آنقدر گرم شود که بوی سوختگی تولید کند.

هر نوع بوی سوختگی ناشی از جاروبرقی شما یک هشدار جدی است،اگر متوجه شدید که بوی بد سوختگی از جاروبرقی شما خارج می شود، بلافاصله آن را خاموش کرده و سعی کنید مشکل را تشخیص دهید.

3 دلیل اصلی که منجبر به ایجاد بوی بد از جاروبرقی (سوختگی) می شود؟

  1. آیا دود می بینید؟

چندین مورد می تواند باعث دود کردن جاروبرقی شود. از جمله این دلایل این است که موتور الکتریکی بیش از حد داغ شده باشد، تسمه محرک ممکن است گیر کند، یا یک جسم داغ به داخل دستگاه مکیده شده باشد.

علت بوی سوختگی جاروبرقی چیست؟

موتور الکتریکی

دود کردن موتور الکتریکی همیشه ناشی از یک چیز نیست. ضمن آنکه نمی توانید همیشه آن را به شکل واضح مشاهده کنید. در صورت مسدود شدن فیلترها یا پر شدن کیسه، موتور جاروبرقی داغ می شود،فیلترهای انتهای ورودی دستگاه را تمیز کرده و کیسه را خالی کنید و اینگونه مانع از تعمیر جاروبرقی شوید.

تسمه

بررسی کنید که تسمه هنوز در موقعیت درست قرار دارد و دوار آزادانه می چرخد. ممکن است یک جسم خارجی مسیر حرکت تسمه محرک را مسدود کرده باشد. اصطحکاک قرقره محرک بر روی موتور الکتریکی و تسمه محرک، گرما و بوی بد سوختگی زیادی ایجاد می کند و این خود می تواند شما را مجبور به تعمیر جاروبرقی کند.

وارد شدن جسم داغ

اگر جسم داغی را ناخواسته وارد دستگاه کرده اید، تنها راه مقابله با آن تخلیه کیسه جاروبرقی است.

خوشبختانه بعید است هنگام پاک کردن کیسه، جسم داغ موجب شعله ور شدن محتویات داخل آن شود، اما باید احتیاط کنید.

سوختن موتور می تواند منجر به بوی بد جاروبرقی شود.

گاهی اوقات ممکن است موتور جاروبرقی از کار بیفتد و بسوزد، این امر به چند دلیل اتفاق می افتد.

اما متداول ترین آنها استفاده بیش از حد از موتور قدیمی بوده که به مرور زمان فرسوده شده است. بوی تولید شده توسط این مشکل شبیه سوختن سیم یا پلاستیک سوخته و ذوب شده است. تعویض موتور شما باید توسط یک متخصص تعمیر جاروبرقی که به او اعتماد دارید انجام شود. گاهی اوقات موتور کاملاً نمی سوزد، بلکه فقط برای چند لحظه بیش از حد گرم می شود و به سادگی نیاز به خنک شدن دارد.

نشستن گرد و غبار داخل موتور

کار جاروبرقی شما یافتن و جمع آوری گرد و غبار در اطراف خانه است. بنابراین در داخل موتور موجود در جاروبرقی شما، چه قدیمی و چه جدید، ممکن است به مرور زمان گرد و غبار جمع شود.

نشستن جاروبرقی همچنین می تواند به دلیل گرفتگن فیلتر باشد. جمع شدن گرد و غبار طبیعی است و به طور کلی مشکلی ایجاد نمی کند اما اگر گرد و غبار بیش از حد جمع شود، ممکن است باعث سوختن آن و تولید بوی نامطبوع شود زیرا موتور، گرد و غبار را می سوزاند.

این بوی بد جاروبرقی معمولاً جای نگرانی ندارد. پس از سوختن گرد و غبار به طور کامل از محفظه موتور، بوی آن باید از بین برود. در غیر این صورت با یک متخصص تعمیرات جاروبرقی تماس بگیرید تا اقدامات لازم را انجام دهد.

علت بوی بد جاروبرقی (سوختگی از جاروبرقی) چیست؟

  1. آیا کابل برق جارو برقی شما داغ شده است؟

اگر کابل بیش از حد داغ شده باشد، نشان دهنده این است که موتور خیلی کار کرده است. پس از تمیز کردن فیلترها و تخلیه کیسه، جاروبرقی را دوباره راه اندازی کنید تا ببینید آیا کابل یا دوشاخه دوباره داغ می شود یا خیر.

اگر کابل یا دوشاخه داغ شود، به این معنی است که یک اتصال معیوب بین کابل و شبکه برق وجود دارد. بررسی کنید که سیم های کابل محکم در ترمینال های پلاگین نگه داشته شده باشند.

اگر دوشاخه همچنان داغ است، بررسی کنید که بین دوشاخه و پریز محکم بسته شده باشد. اگر تشخیص آن دشوار است، جاروبرقی را به یک سوکت دیگر وصل کنید. اگر دوشاخه هنوز داغ است، باید از یک متخصص تعمیر جاروبرقی کمک بخواهید.

  1. آیا مو و کرک به برس چرخان گره خورده است؟

ممکن است موها به دور انتهای برس دوار پیچیده شده و به سمت بلبرینگ ها کشیده شوند. اصطحکاک این موها می تواند گرما و بوی سوزشی ایجاد کند. این موها باید از برس جدا شوند تا نیازی به تعمیر جاروبرقی نداشته باشیم.

شنیدن بوی بد (سوختگی) از جاروبرقی را جدی بگیرید. معیوب بودن یک قطعه می تواند عملکرد سایر قطعات را با مشکل مواجه کند و هزینه بیشتری را جهت تعمیر جاروبرقی بر روی دوش شما بگذارد.

[kkstarratings]
فرم پذیرش آنلاین
فرم درخواست
مقالات آموزشی

نمایندگی تعمیرات بوش

وقتی از نمایندگی تعمیرات یک برند صحبت می شود بطور ناخودآگاه یک مرکز مجهز و بروز برای تعمیرات انواع محصولات آن برند در ذهن نقش

بیشتر »