20 شعبه درتهران

انواع فیلتر جاروبرقی های خانگی

معرفی و بررسی انواع فیلتر های جارو برقی

انواع فیلتر جاروبرقی که یکی از مهم ترین قطعات است و در جاروبرقی های خانگی نصب می شود تا به کمک آن ذرات بسیار ریز جذب شده و به محیط بیرون بازگردانده نشوند در نتیجه فیلتر نقش اساسی در حفظ پاکیزگی و تمیزی یک محیط بر عهده دارد. اما کار اصلی فیلتر جلوگیری از ورود ذرات ریز و گرد و غبار به داخل موتورجاروبرقی است. در صورت نفوذ ذرات ریز به داخل موتور، مشکلات و آسیب های جدی به جاروبرقی وارد می شود. از این رو وجود یک فیلتر باکیفیت و با دوام بالا از اهمیت بالایی برخوردار است. امروزه انواع مختلفی از فیلتر ها برای جاروبرقی ها تولید می شوند. به دلیل تنوع بالای فیلترها، اغلب مردم در هنگام خرید یک فیلتر دچار سردرگمی می شوند. در این مقاله سعی داریم با معرفی و بررسی مهم ترین مدل های فیلتر، شما را برای انتخاب یک فیلتر مناسب راهنمایی کنیم. پس برای شناخت انواع مختلف فیلتر های جاروبرقی خانگی و ویژگی آن ها با ما همراه باشید.

انواع فیلتر جاروبرقی

امروزه فیلتر های مختلفی برای جاروبرقی ها تولید می شوند. این فیلتر ها اکثرا جداگانه بوده و در برخی مواقع همراه کیسه یا پاکت جارو برقی هستند. فیلتر های جداگانه برای جاروبرقی های صنعتی و نیمه صنعتی استفاده می شوند. اکثرا از فیلترهای کیسه ای برای جاروبرقی های خانگی استفاده می کنند. در این مقاله ما تنها به بررسی مدل های مختلف از فیلتر های کیسه ای که بر روی دستگاه جاروبرقی نصب می شوند استفاده می کنیم.

فیلتر کیسه ای

همانگونه که پیشتر گفتیم اکثرا جاروبرقی های خانگی از فیلتر کیسه ای برخوردار هستند. این فیلتر ها به صورت لایه های دوگانه و سه گانه ساخته می شوند. از جمله ویژگی های این فیلترها می توان به برخورداری از یک پوشش داخلی دارای بار الکتریکی و ذرات ساخته شده از پلی پروپلین اشاره کرد. انواع مختلف فیلتر های کیسه ای عبارت اند از:

  • فیلتر هپا
  • فیلتر کیسه ای پلی پروپیلن
  • فیلتر پلی استر (Polyester felt)
  • فیلتر کیسه ای پلی آمید ( Polyamide P8)
  • فیلتر کیسه ای نومکس (Nomex or Aramid)
  • فیلتر کیسه ای تفلونی
  • فیلتر کیسه ای اکریلیک
  • فیلتر کیسه ای نایلونی
  • فیلتر کیسه ای فایبرگلاس

فیلتر هپا

امروزه فیلتر هپا به عنوان بهترین و با کیفیت ترین فیلتر برای جارو برقی شناخته می شود. و اکثر افراد متخصص استفاده از این فیلتر ها را پیشنهاد می کنند. فیلتر هپا به دلیل برخورداری از ویژگی هایی نظیر، قدرت جذب و نگهداری بالا، ضد حساسیت بودن و … از محبوبیت بالایی برخوردار است. این فیلترها خود نیز دارای انواع مختلفی هستند. انواع مختلف این فیلترها، ذرات با قطرهای متفاوتی را تصفیه می‌کنند. این فیلتر ها در دو نوع قابل شست و شو و غیرقابل شست و شو طراحی و تولید می شوند. اما مدل های پرکاربرد فیلتر هپا، غیرقابل شست و شو می باشد. با این همه حال با چند بار تکاندن، فیلتر تا حدودی تمیز می شود. اما پس از مدتی حتما باید یک فیلتر جدید خریداری شود.

فیلتر کیسه ای پلی پروپیلن

این فیلتر یکی از پرکاربردترین فیلتر ها برای جاروبرقی های خانگی است. یکی از ویژگی های مهم این فیلتر یکنواختی بالا، سهولت در تمیز کردن آن و احتمال پایین کورشدگی می باشد. قبل از تولید فیلتر های هپا، این نوع از فیلتر ها بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گرفتند.

سایر فیلترها از جمله فیلتر پلی استر، فیلتر کیسه ای پلی آمید، فیلتر کیسه ای نومکس، فیلتر کیسه ای تفلونی، فیلتر کیسه ای اکریلیک، فیلتر کیسه ای نایلونی،  فیلتر کیسه ای فایبرگلاس نیز خاصیت غبارگیری داشته ولی به دلیل ویژگی های شاخصی که دارند در امور دیگری مورد استفاده قرار می گیرند. در حقیقت 2 نوع از فیلتر های کیسه ای، یعنی فیلتر هپا و فیلتر کیسه ای پلی پروپیلن بیشترین کاربرد را در جاروبرقی های خانگی دارند.

به عنوان سخن پایانی می توان گفت، اکثرا فیلتر های کیسه ای برای فیلتر جاروبرقی های خانگی مورد استفاده قرار می گیرند. این فیلتر ها انواع مختلفی داشته که هر کدام از ویژگی های خاصی برخوردارند. امروزه به طور کلی فیلتر هپا و فیلتر کیسه ای پلی پروپیلن برای جاروبرقی مورد استفاده قرار می گیرد. البته شایان ذکر است که فیلتر هپا از محبوبیت و مقبولیت بیشتری برخوردار است. امیدواریم از خواندن این مقاله نهایت لذت را برده باشید.

[kkstarratings]
فرم پذیرش آنلاین
فرم درخواست
مقالات آموزشی

نمایندگی تعمیرات بوش

وقتی از نمایندگی تعمیرات یک برند صحبت می شود بطور ناخودآگاه یک مرکز مجهز و بروز برای تعمیرات انواع محصولات آن برند در ذهن نقش

بیشتر »