20 شعبه درتهران

هر آنچه درباره جاروبرقی سامسونگ باید بدانیم!

معرفی و بررسی دقیق جاروبرقی سامسونگ و نحوه تعمیر  و نگهداری آن

سامسونگ در تولید جاروبرقی مانند سایر لوازم خانگی تنوع بالا را در دستور کار قرار داده است تا بتواند همه سلیقه ها را پوشش دهد. اما با جود این تنوع نحوه تعمیر جاروبرقی سامسونگ از دستور العمل های یکسانی پیروی می کند و تفاوت تنها در جزییات است.

در تعمیر جاروبرقی سامسونگ معمولا با دو دسته مشکل کلی طرف هستیم که یک بخش مواردی است که به راحتی و در خانه حل و فصل می شود و موارد دوم نیز کمی تخصصی تر بوده که برای رفع آن ها نیاز به دانش و مهارت فنی بالاتری داریم.تعمیرکاران بهساز سرویس با سالها تجربه و دانش می توانند این مشکلات را در سریع ترین زمان ممکن و با استفاده از قطعات اورجینال برطرف کنند.در ادامه ما به شما کمک می کنیم که مشکلات رایج را خودتان برطرف کنید.

مشکلات رایج جاروبرقی سامسونگ

رایج ترین دلایل تعمیر جاروبرقی سامسونگ در منزل چیست؟

برای تعمیر جاروبرقی در منزل باید به سراغ قطعات مشخصی برویم. این قطعات عبارتند از شلنگ یا لوله جاروبرقی ، کیسه تجمع زباله، فیلتر های دستگاه و برس جاروبرقی سامسونگ که نقص در هر کدام موجب بروز مشکلاتی در عملکرد دستگاه می شود. اما سوال اینجاست که علامت خرابی هر کدام از این بخش ها چیست؟

بگذارید در ادامه به طور مجزا هر یک از این قطعات را بررسی کنیم.

چگونه متوجه شویم که لوله جاروبرقی مشکل دارد؟

این نکته را به خاطر داشته باشید که بهترین روش تعمیر این است که از روی علائم یک دستگاه مثلا بو، صدا یا نقص در عملکرد می توانیم عیب یابی دستگاه را انجام دهیم.

مشکلاتی که برای لوله یا شلنگ جاروبرقی می افتد مسدود شدن مسیر یا پارگی شلنگ است. وقتی مسیر لوله مسدود می شود قدرت مکش پایین می آید. پس هنگام پایین آمدن مکش جاروبرقی سامسونگ ابتدا به سراغ لوله دستگاه بروید. گاهی نیز قدرت مکش بالاست اما زباله از روی سطح زمین یا فرش کم نمی شود. در این موارد بررسی کنید که آیا شلنگ پاره یا لوله شکسته نشده باشد.

در صورتی که پارگی و شکستگی مشاهده کردید باید آنها را تعویض کنید. تعویض شلنگ بسیار ساده است و شما باید شلنگ مناسب دستگاه را خریداری کنید و آن را به محل اتصال چفت کنید.

چه زمانی نیاز به تعویض یا شستشوی فیلتر داریم؟

فیلتر های جاروبرقی سامسونگ از مهمترین قطعات این دستگاه است که بی توجهی به آن می تواند شما را مجبور به صرف هزینه های سنگین برای تعمیر جاروبرقی سامسونگ کند. زیرا فیلتر اجازه نمی دهد که گرد و خاک و زباله ها به موتور آسیب زده و موجب سوختن آن شود. دو نوع فیلتر در جاروبرقی سامسونگ وجود دارد.

اولین فیلتر در واقع یک میکروفیلتر است که ما آن را با عنوان فیلتر هوا می شناسیم و فیلتر دوم فیلتری با نام هپاست. اما شما باید بتوانید تشخیص دهید که آیا فیلتر شما نیاز به تعویض دارد یا نه. نگران تعویض فیلتر نباشید به شما می گوییم که چگونه فیلتر جاروبرقی سامسونگ را تعویض کنید.

علائم تعویض فیلتر جاروبرقی سامسونگ

علائمی که نشان می دهد شما باید فیلتر جاروبرقی را تعویض کنید عبارت از موارد زیر هستند:

  • مکش جاروبرقی ضعیف است و در هنگام جارو کشیدن زباله ها بر روی سطح باقی می ماند
  • از دستگاه بوی بدی بیرون می آید
  • جاروبرقی داغ می کند.
  • جاروبرقی صدای عجیبی می دهد

تعمیر جاروبرقی

البته این ها دلایل فنی هستند اما دلیل دیگری نیز وجود دارند که می تواند به شما کمک کند آن هم تشخیص این موضوع بعد از شستشوی فیلتر هواست. وقتی فیلتر به رنگ خاکستری در آمد باید آن را بشویید اما اگر بعد از شستن رنگ آن برنگشت نشان دهنده این است که دیگر باید فیلتر جدیدی جایگزین کنید.

چگونه فیلتر جاروبرقی سامسونگ را تعویض کنیم؟

اول از همه باید بررسی کنید که دستگاه شما فیلتر هپا دارد یا نه؟ دستگاه های قدیمی فیلتر هپا ندارند بنابراین شما فقط باید یک فیلتر را تعویض کنید.برای تعویض فیلترها هم کافیست خیلی راحت درب محفظه داخلی را باز کنید. فیلتر هوا پشت کیسه جاروبرقی قرار دارد و به راحتی با خلاص کردن گیره می توانید آن را بیرون بکشید و فیلتر جدید را جایگزین کنید. اما دقت کنید که فیلتر جدید باید اصل باشد.

برای اینکه به فیلتر اصل دسترسی پیدا کنید، می توانید آن را از بهساز سرویس تهیه کنید. فیلتر هپا نیز پشت فیلتر هواست و روند تعویض آن هم به همین راحتی می باشد. اما کمتر نیاز به تعویض فیلتر هپا وجود دارد ولی اگر مشاهده کردید که این فیلتر خیلی کثیف شده و عملکرد دستگاه را با مشکل مواجه کرده است این فیلتر را نیز عوض کنید.

تمیز کردن برس دستگاه جاروبرقی سامسونگ

گاهی با بررسی برس جاروبرقی می توان اقدام به تعمیر جاروبرقی سامسونگ کرد. احتمال دارد مواردی مانند مکش ضعیف دستگاه، داغ شدن جاروبرقی، جمع نشدن آشغال ها از سطح زمین همگی به دلیل مسدود شدن برس و جریان پیدا نکردن هوا داخل جاروبرقی باشد. برای تمیز کردن برس کار چندان پیچیده ای ندارید. کافیست با دست یا به کمک قیچی و پیچ گوشتی مو و کرک را از روی برس جدا کنید.

تخلیه کیسه یا محفظه جاروبرقی

کیسه جاروبرقی را به موقع باید تخلیه یا تعویض کنید. زیرا سرریز شدن می تواند به موتور و اجزای داخلی جاروبرقی آسیب بزند. بعد از چند بار استفاده از دستگاه باید بتوانید به طور تخمینی برآورد دقیق در مورد زمان پر شدن کیسه را داشته باشید.

کیسه را کمی قبل از پرش شدن آن تخلیه کنید. اگر کیسه به دلیل استفاده زیاد فرسوده شده باشد نیز بهتر است با باز کردن درب جاروبرقی کیسه را با آزاد کردن گیره و کشیدن آن به سمت بیرون ورودی برداشته و کیسه جدید را جایگزین کنید.

مطالعه کنید: چگونه از جاروبرقی استفاده کنیم که خراب نشود؟

اصلی ترین نشانه پر شدن کیسه این است که زباله ها از سطح جمع نمی شوند و بوی ناخوشایندی از دستگاه بیرون می آید. هر چند خالی کردن کیسه می تواند مساله ای پیش پا افتاده به نظر برسد اما موارد زیادی از تعمیر جاروبرقی سامسونگ به دلیل عدم توجه به تخلیه به موقع دستگاه است.

چند توصیه مهم از تعمیرکاران بهساز سرویس در مورد تعمیر جارو برقی سامسونگ

 

در پایان چند توصیه در مورد تعمیر جاروبرقی سامسونگ ارائه می دهیم که رعایت آنها از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

اول از همه اینکه تمامی موارد بالا در صورت توجه به راحتی قابل حل هستند و شما را تا درصد بالایی از تعمیر جاروبرقی سامسونگ بی نیاز می کند. بهتر است بعد از هر چند بار که از دستگاه استفاده کردید زمانی را برای سرویس جاروبرقی و موارد فوق تعیین کنید. اما در کنار آن توصیه می کنیم که اگر با بررسی های فوق مشکل دستگاه بر طرف نشد قبل از هر اقدام دیگری با بهساز سرویس جهت انجام تعمیرات تخصصی هماهنگی های لازم را انجام دهید.

به یاد داشته باشید که اشتباه در تعمیر برد جاروبرقی یا موتور دستگاه می تواند آسیب های شدیدی به آن بزند و هزینه تعمیر جاروبرقی سامسونگ را به شدت بالا ببرد.

توصیه مهم دیگر این است که در صورت روشن نشدن دستگاه قبل از همه چیز اول اتصالات را چک کنید تا مبادا دوشاخه از پریز جدا شده یا برق ساختمان قطع باشد. در غیر این صورت ممکن است به علت استفاده مکرر دستگاه داغ شده باشد و با استراحت دادن به آن مشکل برطرف شود.

مورد آخری که به آن اشاره می کنیم این است که تعمیر دستگاه خود را به تعمیرکاران غیر مجاز و نامعتبر ندهید. زیرا نه تنها نداشتن دانش فنی آنها مشکلات عمده ای برای دستگاه بوجود می آورد بلکه در این مراکز معولاً از قطعات غیر اصلی برای تعویض قطعات معیوب استفاده نمی شود.

تعمیرکاران دوره دیده بهساز سرویس همگی از متبحرترین تعمیرکاران کشور هستند و می توانند با استفاده از دانش خود دستگاه شما را در سریع ترین زمان ممکن رفع عیب کرده و در صورت نیاز از قطعات اصلی برای تعویض قطعات معیوب استفاده می کنند.

[kkstarratings]
فرم پذیرش آنلاین
فرم درخواست
مقالات آموزشی

نمایندگی تعمیرات بوش

وقتی از نمایندگی تعمیرات یک برند صحبت می شود بطور ناخودآگاه یک مرکز مجهز و بروز برای تعمیرات انواع محصولات آن برند در ذهن نقش

بیشتر »