20 شعبه درتهران

تست موتور جاروبرقی

قبل از اینکه به آموزش تست موتور جاروبرقی بپردازیم باید گفت که جاروبرقی ها ابزارهای شگفت انگیزی برای تمیز کردن کفپوش ، فرش، مبلمان و اثاثه یا لوازم داخلی و سایرسطوح خانه هستند. لذا وجود آنها باعث می گردد تا تمیزی و نظافت را به سهولت برای مکان زندگی خود فراهم آورید و کیفیت محل زندگی خود را افزایش دهید.

در واقع تمیزی و نظافت همواره یکی از امور مورد توجه بشر بوده و هست و سیر تکاملی ابزارهای نظافت نیز در طول تاریخ، مدرن تر و پیشرفته تر گشته است.  زمانی با شاخ و برگ درختان جارو دستی درست میشد که بعنوان ابزارهای نظافت محسوب می شدند اما امروز شاهد انواع و اقسام جاروهای برقی هستیم که این کار را به سادگی و سهولت تمام فراهم می آورند. لذا بر این اساس می توان مطمئن شد که در بسیاری از خانه ها از این ابزارهای شگفت انگیز استفاده می گردد.

با اینحال اگر بخواهیم لیستی از امکانات و قابلیت هایی که موجب فراگیر شدن استفاده از جاروبرقی ها گشته بیان کنیم می توان به مواردی چون سرعت عمل بالا در نظافت، صرفه جویی در وقت، راحتی و سهولت استفاده، استفاده گسترده همچون برای نظافت داخل ماشین یا موی حیوانات خانگی و… اشاره کرد.

آموزش تست موتور جاروبرقی

اما نکته ای که وجود دارد این است که عمر و کارکرد موتور جاروبرقی ها همیشگی نیست و پس از مدتی دچار استهلاک و خرابی شده و می بایست آن را تعمیر کنید. لذا بسته به نحوه استفاده و جنس و کیفیت جاروبرقی خریداری شده دارد که این خرابی طی مدت زمانی کوتاه یا طولانی اتفاق بیافتد.

همچنین اگر سرویس های دوره ای آن به موقع انجام شده باشد و استفاده درستی هم از آن کرده باشید، خرابی ممکن است جزئی و کوچک باشد که شامل انسداد لوله خرطومی، خرابی چرخ های جاروبرقی و… می شود.اما گاهی اوقات به علت استفاده چندین ساله از جاروبرقی و سرویس نکردن آن با کاهش قدرت موتور جاروبرقی روبه رو خواهید شد  که در وهله اول تعمیرکاران با تست موتور جاروبرقی شما را از احتمال خرابی موتور آگاه میکنند.

یا اینکه استفاده زیاد و ناصحیح از جارو برقی داشته اید و خرابی جدی و اساسی، متعلق به موتور جاروبرقی است که در این صورت اگر بخواهید از خرابی و سوختگی حاروبرقی اطلاع کسب کنید، تعمیرکاران و تکنسین های تعمیر جاروبرقی به دو شکل از این موضوع اطلاع حاصل می کنند اول با استفاده از مشاهدات خود که پس از زدن جاروبرقی به برق در صورتی که کار نکند یا بوی سوختگی بدهد و نیم سوز شده باشد

تعمیرکار موتور جاروبرقی را باز می کند و با بررسی آرمیچر آن اگرکه به رنگ قهوه ای درآمده باشد یا کلکتور آن جرقه بزرگ و قرمز رنگ بزند و مواردی از این دست پی به سوختگی موتور جاروبرقی می برند و برای تعمیر جاروبرقی  اقدام می کند. اما اگر علائم خرابی موتور مشهود نباشد یا دلایل روشن نشدن جاروبرقی متعدد بود، تست موتور جاروبرقی با اهم متر صورت می پذیرد.

اهم متر وسیله ای الکتریکی است که تعمیرکاران و تکنسین های جاروبرقی را قادر می سازد تا در صورت مواجه با خرابی به تست موتور جاروبرقی بپردازند و همچنین با این دستگاه  مشخصات و پارامترهای الکتریکی را اندازه گیری میکنند که شما قطعا در هنگام استفاده از اهم متر با دو شکل دیجیتال و آنالوگ آن روبه رو میشوید که نوع دیجیتال آن از دقت بالاتری برخوردار است.تست موتور جارو با اهم متر

لذا در صورتی که تست موتور جاروبرقی با اهم متر صورت پذیرد با استفاده از این دستگاه پایه های کلکتور جاروبرقی بررسی می شود که اگر درجه اهم متر یا نمایش عددی آن بر روی عدد ۱ یا بالاتر از آن قرار گیرد نوید سالم بودن جاروبرقی شما را می دهد اما چنانچه در هنگام تست موتور جاروبرقی درجه اهم متر یا نمایش عددی آن بر روی عدد صفر قرار گیرد از دلایل سوختگی موتور جاروبرقی شما خواهد بود. در واقع اهم متر به کمک تعمیرکاران می آید تا به واسطه آن تک تک اجزای موتور را بررسی کنند و قطعه معیوب را شناسایی کرده و تعویض نمایند.

 

[kkstarratings]
فرم پذیرش آنلاین
فرم درخواست
مقالات آموزشی

نمایندگی تعمیرات بوش

وقتی از نمایندگی تعمیرات یک برند صحبت می شود بطور ناخودآگاه یک مرکز مجهز و بروز برای تعمیرات انواع محصولات آن برند در ذهن نقش

بیشتر »