20 شعبه درتهران

تعویض المنت سشوار

از سیر تا پیاز تعمیر و تعویض المنت سشوار

سشوار محبوب ترین دستگاه خشک کننده مو و حالت دهنده مو است که علاوه بر منازل شخصی در سالن های زیبایی و آرایشگاه ها برای خشک کردن و حالت دهی به مو ها مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به متعدد بودن بخش های تشکیل دهنده این دستگاه، فرآیند تعمیر، نگهداری و عیب یابی در سشوارهای مختلف و در مقایسه با سایر دستگاه های الکترونیکی متفاوت است.

سشوار یکی از اصلی ترین و پر استفاده ترین لوازم الکتریکی است که در جاهای مختلف از خانه تا آرایشگاه های حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد. سشوار از قسمت های متعدد الکتریکی ساخته شده است که در صورت هماهنگی لازم و عملکرد مناسب آن ها دستگاه به درستی کار خواهد کرد. این دستگاه بسیار حساس است و در صورت بروز اختلال جزئی خراب خواهد شد.

ابتدا بهتر است با قسمت المنت سشوار آشنا بشویم.

المنت سشوار نقش بسیار مهمی در عملکرد مناسب سشوار ایفا می کند. المنت این قطعه مهم از سیم هایی از جنس نیکلی یا آلومینیومی ساخته شده است که در مسیر موتور قرار گرفته است و باد ایجاد شده به وسیله سشوار را به باد گرم تبدیل می کند.

مهم ترین ایرادی که در عملکرد سشوار دیده می شود داغ شدن المنت آن است به گونه ای که رنگ آن به قرمز آتشی نزدیک میشود، المنت جزو قطعاتی از سشوار است که معمولا به مشکل بر می خورد و خراب می شود که در این مواقع باید اقدام به تعویض المنت سشوار کنیم ..

ابتدا برای اینکه بدانیم چگونه و چطور باید تعمیر و تعویض المنت سشوار را انجام دهیم بهتر است ابتدا باید عیب یابی و بررسی کنیم که علت قرمز شدن المنت چیست پس از آنکه علت اصلی را پیدا کردیم  بپردازیم اقدام به  تعمیر و یا تعویض المنت سشوار کنیم .

علت قرمز و داغ شدن المنت  سشوار های مختلف در چیست؟

اگر سشوار شما کاملا سالم باشد و یا بهتر است بگویم سالم به نظر برسد ولی المنت آن سرخ رنگ شود باید تعمیر و عیب یابی سشوار شما به صورت حرفه ای صورت بگیرد. در حقیقت می توان گفت که مهم ترین قسمت سشوار شما خراب شده است!

در  اصطلاح به این اتفاق سشوار نیم سوز گفته میشود و به هر گونه دلیل برای داغ کردن و سرخ شدن المنت باید توجه ویژه ای کردکه در زمان روشن بودن آيا کارایی قبل را دارد یا نه. به شما خبر خوبی خواهم داد که برای پیدا کردن دلیل قرمزی المنت حتما لازم نیست که تمامی قطعات سشوار را بررسی کرد.

هنگامی که موتور سشوار نیم سوز شده است دیگر سشوار عملکرد سابق را نخواهد داشت. این مشکل مربوط به موتور سشوار است که المنت سشوار نشان دهنده خرابی یا ایجاد مشکل در آن است.

شما با پیدا کردن منشا خرابی سشوار و قرمز شدن المنت قادر خواهید بود به تعمیر آن بپردازید در غیر این صورت امکان ندارد که موفق به این کار شوید.

این جمله را می توان گفت که علت قرمزی المنت در اکثر موارد به دلیل خرابی خود المنت است و نه موتور دستگاه و حتما بایستی ابتدا خود المنت مورد بررسی قرار گیرد و سپس به بررسی موتور آن پرداخت.

وقتی که موتور سشوار نیم سوز می شود باد بسیار کمی از سشوار به بیرون می آید و به همین علت مقاومت الکتریکی مدار ها کم می شود.

در این شرایط جریان الکتریکی بالا در دستگاه سشوار باعث می شود که سرانجام المنت قرمز و داغ شود. در صورتی که علت قرمز شدن المنت مربوط به موتور باشد بایستی به متخصص تعمیر و تعویض المنت سشوار بپردازید.

  تاثیر المنت در علمکرد سشوار و علت خرابی آن

المنت قطعه ای در سشوار است که سبب ایجاد باد گرم در این دستگاه الکتریکی می شود. جنس المنت معمولا از فلز آلومینیوم و یا نیکل است که در محصولات شرکت‌های مختلف متفاوت است و همچنین ممکن است عملکرد المنت از نظر نوع کاربرد در آن ها نیز کمی فرق داشته باشد.

در انواع مختلف سشوار از المنت های گوناگونی استفاده می کنند. المنت سشوار معمولاً گرمای زیادی را تولید می کند و به همین علت بسیار آسیب پذیر است و احتمال خراب شدن آن بالاست.دستگاه های سشوار دارای چهار سیم فلزی هستند و تنظیم دور موتور هم به وسیله قسمت پایانی المنت انجام می شود که در این بین قرمز شدن المنت می تواند یکی از مشکلات اساسی و معمول باشد.

برای برطرف کردن خرابی و تعویض المنت سشوار ابتدا باید دلیل این اتفاق را پیدا کرد. حتی در برخی از موارد نیازی به تعمیر نیست و این اتفاق یعنی قرمز شدن و داغ کردن المنت به دلیل استفاده مکرر از آن است.

روشن ماندن طولانی مدت هر دستگاه الکتریکی از جمله سشوار فشار بالایی به موتور دستگاه وارد می کند.به علت گرمای زیاد تولید شده در المنت سشوار این قسمت قرمز می شود. المنت که خود وظیفه گرم کردن دستگاه را بر عهده دارد به طور معمول داغ بودن آن طبیعی است. در این صورت خاموش کردن و استراحت دادن به دستگاه ایراد را بر طرف خواهد کرد.

ممکن است بعد از وقتی که به دستگاه استراحت دادیم، سشوار را روشن کنیم و دوباره دستگاه قرمز شود. در این صورت بایستی علت قرمزی را بررسی کرد. این عیب یابی کاریست تخصصی و بایستی توسط مختصصین این حوزه صورت بگیرد.

مهم ترین دلیل تعمیر و تعویض المنت سشوار 

المنت سشوار نقش تولید گرمای باد سشوار را بر عهده دارد و در ارتباط نزدیک با موتور است. به همین دلیل اصلی ترین علت سرخ شدن المنت را میتوان نیم سوز شدن موتور دانست.

البته در مواقعی هم با بررسی قطعات دستگاه، متخصص در میابد که علت قرمز شدن المنت سشوار مربوط به موتور نمی باشد. در این هنگام بایستی  تعمیر و یا تعویض المنت سشوار انجام شود.زمانی که جریان الکتریکی برق از المنت سشوار می گذرد، گرمای بالایی تولید می کند که باعث داغ شدن و سرخ شدن المنت می شود، بنابراین باید برای تعمیر و عیب یابی سشوار بایستی جریان برق به صورت دقیق بررسی شود.

با بررسی و پیدا کردن علت قرمز شدن المنت سشوار می توان قطعه مورد نظر را تعمیر یا تعویض کرد.اگر علت قرمز شدن المنت سشوار مربوط به جربان برق نباشد یعنی اینکه موتور نیم سوز شده است و برای  رفع این مشکل بایستی المنت دستگاه حتما تعویض شود.

نکته حائز اهمیت در این است که تعویض و تعمیر سشوار بایستی حتما توسط متخصص تعمیر کار وسایل الکتریکی صورت بگیرد. سشوار دارای وسایل حساس و ریزی است که به وقت تعمیر بایستی دقت کافی را به عمل آورد تا به آن ها آسیبی وارد نشود.

تعمیر و تعویض المنت سشوار

همان گونه که پیش تر ذکر شد برای رفع مشکل قرمز شدن المنت بایستی علت قرمز شدن المنت سشوار را شناسایی و بررسی کرد. برای این کار باید آن را روشن و تولید شدن باد گرم را واکاوی کرد. اگر باد سرد و البته کمی به بیرون خارج می شود، احتمال زیادی دارد که موتور سشوار نیم سوز شده باشد و ناچاراً بایستی تمام قطعات باز شوند.

برای این کار ابتدا بدنه دستگاه را باز کرده و سپس پوشش المنت را بر می داریم. در این بین تمام سیم های ورودی به المنت را حتما بررسی می کنیم. بعد از انجام بررسی های لازم تعمیر کار بایستی از یافتن علت اصلی قرمزی المنت اطمینان حاصل کند. اگر ایراد از سیم های متصل به دستگاه باشد بایستی عوض شوند.

برای تعمیر و نگه داری سشوار باید علت سرخ شدن المنت سشوار را کاملاً مشخص نمود. سپس زمانی که دستگاه باز شده است باید سیم ها کاملاً به هم متصل باشند، در غیر این صورت بایستی احتمال رخ داد مشکل حرارتی دیگری را در سشوار بررسی کنیم. اگر مشکل حرارتی در دستگاه وجود نداشت به صورت قطعی بایستی المنت دستگاه را تعویض کنیم.

سخن پایانی

المنت قطعه ای بسیار کوچک به همان اندازه بسیار مهم است که دچار مشکل شده است. به همین علت پیدا کردن دلیل قرمز شدن المنت بسیار مهم است. با توجه به حساسیت سشوار تعمیر تعویض المنت سشوار باید مطابق با استاندارد های روز دنیا باشد و البته در برخی موارد ممکن است که علت قرمز شدن تنها به این سبب باشد که سشوار بیش از اندازه روشن مانده است.

[kkstarratings]
فرم پذیرش آنلاین
فرم درخواست
مقالات آموزشی

نمایندگی تعمیرات بوش

وقتی از نمایندگی تعمیرات یک برند صحبت می شود بطور ناخودآگاه یک مرکز مجهز و بروز برای تعمیرات انواع محصولات آن برند در ذهن نقش

بیشتر »