20 شعبه درتهران

جاروبرقی سامسونگ یا ال­جی؟

جاروبرقی یکی از پر مصرف­ترین لوازم خانگی است که در همه ­ی خانه ­ها چندین بار در هفته و گاهی هر روز مورد استفاده قرارمی­گیرد. این استفاده ­ی مکرر در عمر و استهلاک آن بسیار موثر است و اهمیت کیفیت را دو چندان می­کند همچنین لوازم خانگی همیشه یکی از خریدهای پر هزینه و پر دردسر خانواده ­ها بوده است و به دلیل قیمت بالای لوازم خانگی، خانواده ­ها تلاش می­کنند تا بتوانند لوازمی را تهیه کنند که با کیفیت و کارایی مناسب، آنها را تا مدت طولانی­ تری از خرید مجدد آن لوازم بی نیاز کند.

به همین سبب برند لوازم خانگی همواره مورد توجه خریداران بوده است. ال­جی و سامسونگ دو برند کره ای معروف و پر طرفدار در تولید لوازم خانگی هستند و رقابت تنگاتنگی در بازار ایران میان آن دو وجود دارد. در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری در خصوص این دو محصول کره ای  ارائه داده و شما را در انتخاب یکی از آنها یاری کنیم.

جاروبرقی سامسونگ

شرکت سامسونگ در سال 1938 توسط فردی به نام “لی بیونگ چول” در کشور کره تاسیس شد و امروز شرکت سامسونگ یکی از بزرگترین تولید کنندگان لوازم خانگی در کل دنیاست. مدل­های مختلفی از جاروبرقی سامسونگ در ایران وجود دارد که شامل جاروبرقی سامسونگ مدل کران(CROWN)، مدل کوئین(QUEEN)، مدل پرنس(Prince) و مدل کینگ(KING) می­شود و هر کدام در قیمت و کارایی با یکدیگر متفاوتند.

در میان این مدل­ها، مدل کوئین و کینگ قیمت مناسب­تری دارند و البته از پرفروش­ترین این مدلها سامسونگ نیز هست. اما مدل­های پرنس و کران از نوع حرفه ­ای هستند و در کنار امکانات بیشتر، گران­تر نیز هستند. از جمله مزایای جاروبرقی ­های سامسونگ می­توان به طول عمر بالای محصولات، قدرت مکش بالا، تنوع بسیار زیاد در مدل­های ارائه شده، کم صدا بودن و استفاده از قطعات با کیفیت در ساخت بدنه دستگاه اشاره کرد. اما از معایب آن می­توان به این نکته اشاره کرد که محصولات سامسونگ نسبت به سایر رقبا، قیمت بالاتری دارند.

در خصوص میزان مکش جاروبرقی حتما باید کیسه آن زود به زود تخلیه شود، در غیر این صورت قدرت مکش آن کاهش میابد. همچنین به دلیل تحریم­ های موجود در داخل کشور ما، محصولات سامسونگ گارانتی تعویض ندارد و یا مدت زمان این گارانتی بسیار کم است.

جاروبرقی ال­جی

شرکت ال‌جی در تاریخ یک اکتبر سال ۱۹۵۸ با نام گلداستار تأسیس گردید و در دسامبر ۱۹۹۱ با صادرات ۲ میلیارد دلار لوازم خانگی مقام نخست را در جهان کسب کرد. جاروبرقی­ های ال­جی در چهار  مدل کلی در ایران در دسترس هستند و شامل کیسه ­ای، مخزنی، استلا bed cleaner و جارو شارژی cord zero می­شوند.

در جاروهای پاکت دار یا همان کیسه ­ای، از کیسه پارچه­‌ای، پلیمری و یا کاغذی و به دو شکل دائمی و یک بار مصرف برای جمع ­آوری گرد و خاک و زباله استفاده می­‌شود. جاروبرقی­ های بدون کیسه یا مخزنی محصول نوآورانه­ ی ال­جی بود که در سال 2001 در جهان عرضه شد و دارای قدرت مکش بالا همراه با قابلیت ضد باکتری (Bio) و نانو سیلور (NANOSilver)  هستند. در این نوع از جاروبرقی شما می توانید تنها با یک حرکت، مخزن را از دستگاه جدا کرده، درب آن را بردارید و به آسانی تخلیه نمایید.

جاروبرقی استلا ال­جی ویژه تخت خواب و مبلمان است و دارای پایه ماورای بنفش برای ضد عفونی جاروبرقی و نابودی عوامل آلرژی زا، دارای فیلتراسیون دوگانه هپا  HEPA 11, HEPA 13 در دو نوع می­‌باشد. جاروهای شارژی نیز جاروهای بدون سیمی هستند که با انرژی برق شارژ شده و قابل استفاده در مناطقی است که دسترسی به برق ندارد. لازم به ذکر است که مشکلات مربوط به خدمات پس از فروش و ارائه­ ی گارانتی در محصولات ال­جی نیز به دلیل تحریم ­های موجود در ایران، وجود دارد.

جمع بندی

در نظرسنجی ­هایی که در وب سایت­های فروش لوازم خانگی صورت گرفته دیدگاه­های متفاوتی نسبت به این دو برند کره­ ای وجود دارد. بخشی از مصرف کننده­ های ایرانی معتقدند شرکت سامسونگ به طور کلی نسبت به شرکت ال­جی موفق­تر عمل کرده و محصولاتش طرفداران بیشتری دارد.

اما بخش دیگری از مصرف کنندگان که تعداد قابل توجهی را به خود اختصاص داده ­اند، بر این باورند که شرکت سامسونگ اگرچه در بازاریابی و تبلیغات موفق عمل کرده اما هزینه­ این تبلیغات را در قیمت محصولاتش جبران نموده. در عوض شرکت ال­جی تلاش کرده تا بجای صرف وقت و هزینه بر روی تبلیغات، بر کیفیت و نوآوری محصولاتش تمرکز کند و با قیمت متعادل­ تری به فروش برساند.

در مجموع می­توان اینگونه استنتاج کرد که اگر به دنبال یک جاروبرقی با کیفیت و با قیمت متناسب هستید می­توانید جاروبرقی­ های ال­جی را در اولویت خرید خود قرار دهید. اما اگر محدودیت مالی ندارید جاروبرقی ­های سامسونگ با طراحی­ متنوع و امکانات حرفه ­ای تر می­تواند گزینه مناسبی برای انتخاب باشد.

 

[kkstarratings]
فرم پذیرش آنلاین
فرم درخواست
مقالات آموزشی

نمایندگی تعمیرات بوش

وقتی از نمایندگی تعمیرات یک برند صحبت می شود بطور ناخودآگاه یک مرکز مجهز و بروز برای تعمیرات انواع محصولات آن برند در ذهن نقش

بیشتر »