20 شعبه درتهران

تفاوت جاروبرقی کیسه ای و مخزن دار

جاروبرقی یکی از مهم ترین و اساسی ترین کالا های هر خانه ای می باشد. این وسیله پر اهمیت برای تمیز کردن سطوح خانه مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه جارو برقی های تولید شده در دو دسته جاروبرقی کیسه ای و مخزن دار قرار می گیرند. جاروبرقی ها علاوه بر اینکه از مدلهای متنوعی برخوردار هستند دارای ویژگی ها و مزایای مختلفی نیز می باشند. در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی جاروبرقی کیسه ای و مخزن دار به بررسی تفاوت میان آن دو بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

جاروبرقی کیسه ای

جاروهای کیسه ای به دلایلی همچون کیفیت بالا، مزایا و ویژگی های بی نظیر، تنوع زیاد در مدل ها وطرح ها، مقرون به صرفه بودن و… از محبوبیت بالایی در بازار برخوردار هستند. کیسه این نوع جاروبرقی ها از سه جنس مختلف، کاغذی، پارچه ای و پلیمر ساخته می شود. هر یک از این کیسه ها مزایا و معایب خود را دارند.

جاروبرقی مخزن دار

اولین دستگاه هایی که به عنوان جاروبرقی تولید و روانه بازار شدند، جارو های مخزن دار بودند. این دستگاه ها بدلیل خطرات ناشی از خالی کردن مخزن و غیر بهداشتی بودن، جای خود را به جاروبرقی های کیسه دار دادند. امروزه دستگاه هایی تحت عنوان جاروبرقی مخزن دار تولید شده و به فروش می رسد. این دستگاه ها به دلیل قدرت مکش بالایی که دارند، همچنان سلیقه عده خاصی از افراد بوده و در کارگاه ها و مکان های تجاری مورد استفاده قرار می گیرند.

جاروبرقی کیسه ای و مخزن دار

در این بخش به بررسی شاخص ترین تفاوت جاروبرقی کیسه ای و مخزن دار می پردازیم.

اولین نکته ای که در بررسی تفاوت های این دو دستگاه به چشم میخورد، در زمینه بهداشت است. مکانیزم جاروبرقی به گونه ای است که ذرات مختلف و به اصطلاح آشغال ها را از سطح زمین جمع کرده و در محفظه خود نگهداری می کند. محفظه جارو های کیسه ای، همانطور که از نامش پیدا است، کیسه های مخصوص می باشد. در هنگام پر شدن کیسه، افراد می توانند به سادگی کیسه را از دستگاه جدا کرده و آن را خالی کنند. سپس کیسه تمیز شده را روی جاروبرقی خود نصب کنند و یا از کیسه های یکبار مصرف استفاده کنند.

شایان ذکر است جداکردن و نصب کردن کیسه کار بسیار ساده ای بوده و هر کسی می تواند آن را در عرض چند دقیقه انجام دهد. در مقابل جاروهای مخزن دار، ذرات و اجسام گفته شده را در داخل مخزن خود نگه میدارند، پس از پر شدن مخزن، دیگر نمی توان به راحتی کندن یک کیسه، آن را خالی کرد. در حقیقت خالی کردن محفظه جارو برقی مخزن دار، کار بسیار دشواری می باشد.

از دیگر ویژگی های جارو برقی کیسه ای، وجود فیلتر های متعدد و کیسه آنتی باکتریال می باشد. این ویژگی برای افرادی که آسم دارند و یا بر روی بهداشت خود بسیار حساس هستند یک ویژگی بی نظیر است. همچنین بررسی های انجام شده حاکی از آن است که طول عمر جارو های کیسه دار بیشتر از جارو های برقی مخزن دار است. در مورد هزینه ها و مقرون به صرفه بودن نیز، در ابتدا به نظر می رسد خرید مکرر کیسه برای جاروبرقی آن هم در بازه های زمانی مشخص، کار پر هزینه ای باشد، اما مطمئن باشید هزینه های جاروبرقی مخزن دار خیلی بیشتر از آن است.

از جمله هزینه هایی که برای جاروبرقی مخزن دار می پردازید، هزینه تعمیر و خراب شدن زودتر آن است. در رابطه با مزایای جاروبرقی های مخزن دار نیز می توان عنوان کرد که این دستگاه ها قدرت مکش بالاتری نسبت به یک جاروبرقی کیسه دار دارند. همچنین حجم محفظه جاروبرقی مخزن دار بسیار بیشتر از یک جاروبرقی کیسه دار می باشد.

 سخن پایانی

در این مقاله ابتدا دو نوع پر کاربرد جاروبرقی یعنی، جاروبرقی کیسه ای و مخزن دار را شناخته و سپس به بررسی تفاوت های این دو پرداختیم. به عنوان سخن پایانی می توان گفت، اگر قصد خرید یک جاروبرقی برای خانه خود دارید و تمیزی و بهداشت برای شما مهم است، جارو برقی کیسه دار گزینه ایده آلی است. اما اگر جاروبرقی که خریداری می کنید در تولیدی ها، کارگاه ها و در مکان هایی دیگر استفاده می شود و قدرت مکش و حجم بالای محفظه یک پارامتر با اهمیت است، بی شک جاروبرقی مخزن دار انتخاب بهتری خواهد بود.

همچنین در پایان شما عزیزان میتوانید برای اطلاع از رایج ترین علت های خرابی جاروبرقی اینجا نیز کلیک کنید.

[kkstarratings]
فرم پذیرش آنلاین
فرم درخواست
مقالات آموزشی

نمایندگی تعمیرات بوش

وقتی از نمایندگی تعمیرات یک برند صحبت می شود بطور ناخودآگاه یک مرکز مجهز و بروز برای تعمیرات انواع محصولات آن برند در ذهن نقش

بیشتر »