20 شعبه درتهران

دلایل خرابی سیم جمع کن جاروبرقی چیست؟

دلایل خرابی سیم جمع کن جاروبرقی + آموزش تعمیر آن

مکانیسم چرخش خودکار اجازه می دهد سیم طولانی جاروبرقی در داخل جعبه جاروبرقی، هنگامی که استفاده نمی شود جمع گردد.

در صورتی که این مکانیزم به درستی عمل نکند سیم برق می تواند در مسیر گیر کرده و انعطاف پذیری آن کم شود.اینگونه خطر احتمالی قطع شدن سیم افزایش پیدا می کند.

برای تعمیر جاروبرقی به گونه ای که سیم جمع کن جاروبرقی بتواند سیم را به داخل بکشد و آن را جمع کند، چند روش وجود دارد که می توانید برای رسیدن به این هدف از آن استفاده کنید.برای این کار فقط چند ابزار خانگی ساده نیاز است.

در ادامه این مطلب از تعمیرات لوازم خانگی بهساز سرویس در تهران به شرح کامل این مورد خرابی و تعمیر جاروبرقی می پردازیم.

برای خرابی سیم جمع کن جاروبرقی چه کارهایی باید انجام داد؟

  • درگیر کردن سیم با سیم جمع کن

سیم برق جاروبرقی را از پریز برق جدا کنید.در فاصله چند سانتی متری بعد از سوراخ سیم جمع کن جاروبرقی که سیم تغذیه از آن عبور می کند سیم را بگیرید.با وارد کردن یک کشش تند به سیم و سپس رها کردن آن کمک کنید تا سیم دوباره با مکانیزم سیم پیچ درگیر شود.سیم را دوباره به کمک دکمه های روی دستگاه به داخل جارو برقی بفرستید.

آموزش تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی

  • مسیر سیم را پاک کنید.

دوشاخه جاروبرقی را از پریز برق جدا کنید.نور چراغ قوه را داخل سوراخ محل ورود سیم به جارو برقی بیاندازید.با انگشتان خود، خاک یا سایر آلودگی های چسبیده را در سوراخ پاک کنید.اگر آلودگی ها بر طرف نشد یک نوار چسب دو طرفه را در انتهای مداد یا یک میله کوچک بچسبانید.مداد را داخل سوراخ قرار دهید و آن را در جهت عقربه های ساعت و سپس به خلاف آن بچرخانید.هر بار مداد را بیرون بیاورید و مراحل را از اول طی کنید.به اندازه کافی این کار را تکرار کنید تا همه کثیفی ها به چسب بچسبد.حالا بار دیگر درگیر شدن سیم با سیم جمع کن را بررسی کنید.

  • کابل جاروبرقی را به عقب جمع کنید.

با پیچ گوشتی پیچ ها را از پانل اطراف سوراخی که سیم از آن وارد می شود باز کنید.پانل را بیرون بکشید.پرتو چراغ قوه را به محفظه بیاندازید تا بتوانید قرقره ای را که سیم به دور آن پیچیده شده است را ببینید.هر سیمی را که به گوشه داخلی محفظه گیر کرده است، در مسیر درست قرار دهید.گلوله های گرد و غبار یا سایر آلودگی ها را با انگشتان خود که در داخل محفظه هستند پاک کنید.قوطی اسپری روان کننده را به مدت پنج ثانیه تکان دهید.نی پلاستیکی موجود را روی نازل قوطی قرار دهید.یک باریکه روغن را به مدت دو ثانیه روی قرقره بپاشید.قرقره را در خلاف جهت عقربه های ساعت با انگشتان بچرخانید.اسپری را دو ثانیه دیگر اعمال کنید.پانل را برگردانید و پیچ ها را دوباره وصل کنید.

  • مکانیسم را دوباره درگیر کنید.

علاوه بر مواردی که برای تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی ناشی از نقص در عملکرد سیم جمع کن عنوان شد، خرابی سیم جمع کن ممکن است به دلیل بخش الکتریکی دستگاه نیز باشد.پلاتین های متصل شده به شاخک های انتقال برق نیز می تواند دلیل دیگر این مشکل باشد.

تعمیر سیم جمع کن جاروبرقیزمانی که سیم جاروبرقی به بیرون کشیده می شود ریل هایی که به چرخ های قرقره سیم جمع کن وصل هستند به همراه چرخ به گردش در می آیند.

برای برقراری برق بین موتور و شبکه دستگاه، شاخک های ثابت که به ریل ها متصل هستند و حالتی فنری دارند با حفظ ارتباط در تمامی لحظات به سیم جمع کن اجازه چرخش می دهند.

هنگامی که جریان برق قطع می شود دو حالت ممکن است به وجود بیاید.

اینکه پلاتین های اتصال دچار مشکل شده اند یا کابل برق قطع شده باشد.

برای رفع این مشکل و تعمیر جاروبرقی ابتدا بدنه جاروبرقی را باز کرده سپس سیم هایی که به برد متصل شده اند را جدا نمایید.

در صورت وجود خال بر روی حلقه مسی و پلاتین ها با تینر آنها را شسته و با سمباده تمیز کنید.اگر مشکل حل نشد این پلاتین ها باید تعویض و جایگزین شوند.

تعمیرکاران بهساز سرویس فعال در تعمیرات سیم جمع کن جاروبرقی

نکته بسیار مهم در تعمیر جاروبرقی این است که در صورتی که مشکل دستگاه شما با روش های فوق حل نشد نباید در این کار پافشاری کنید.زیرا این موجب صدمه به قطعات دیگر و خرابی های بیشتر می شود.

مجموعه حرفه ای و تخصصی بهساز سرویس با کمک دانش مهندسین باتجربه خود قادر به تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی و سایر وسایل برقی خانگی شما در سریعترین زمان ممکن هستند.

بدون توجه به برند و مارک دستگاه تان می توانید تعمیر جاروبرقی خود را به ما بسپارید.

[kkstarratings]
فرم پذیرش آنلاین
فرم درخواست
مقالات آموزشی

نمایندگی تعمیرات بوش

وقتی از نمایندگی تعمیرات یک برند صحبت می شود بطور ناخودآگاه یک مرکز مجهز و بروز برای تعمیرات انواع محصولات آن برند در ذهن نقش

بیشتر »