20 شعبه درتهران

رایج ترین علت خرابی جاروبرقی چیست؟

رایج ترین علت خرابی و مشکلات جاروبرقی چیست؟ 

جاروبرقی باعث می شود کف اتاق تمیز و عاری از گرد و غبار باشد. همین کافیست تا آن را یک یار همیشگی برای خانه های ایرانی بدانیم. با توجه به اینکه این وسیله برقی جزء وسایل پرکاربرد است و در طول هفته بارها و بارها از آن استفاده می کنیم، مستعد خرابی است و ممکن است ما بارها و بارها نیاز به تعمیر جاروبرقی داشته باشیم.

برای جلوگیری از پرداخت هزینه تعمیر برای دفعات متعدد تصمیم گرفته ایم که در این مطلب تکنیک هایی را آموزش دهیم که شما تا جای ممکن بتوانید ایرادات جزئی را خودتان رفع کنید. عیب خود را از لیست زیر انتخاب کنید تا ببینید چگونه باید جارو برقی خود را تعمیر کنید.

  • برق به دستگاه نمی رسد.

ممکن است ساده به نظر برسد، اما اغلب موارد علت ارسال دستگاه برای مراکز تعمیر جاروبرقی این است که برق به دستگاه نمی رسد. ابتدا بررسی کنید که دستگاه به پریز برق متصل است یا نه. سپس باید تنظیم و تعویض فیوز و قطع کننده ها را بررسی کنید. دلیل دیگری که موجب روشن نشدن جاروبرقی می شود این است که احتمالاً دستگاه بیش از حد گرم شده است.

  • دستگاه کمی بعد از روشن شدن خود به خود خاموش می شود.

اگر جاروبرقی روشن شود اما روشن نماند، به احتمال زیاد مشکل دستگاه گرم شدن بیش از حد جاروبرقی است. دستگاه خود را از برق بکشید، کمی صبر کنید (اگر از اینکه چقدر باید منتظر خنک شدن دستگاه باشید اطمینان ندارید، نگاهی به دفترچه راهنما بیاندازید). اگر بازهم مشکل حل نشد شاید لازم باشد یک فیوز حرارتی کوچک را تعویض کنید یا برای تعمیر جاروبرقی اقدام نمایید.

با بهساز سرویس تعمیرگاه تعمیرات لوازم خانگی در تهران همراه باشید.

رایج ترین علت خرابی جاروبرقی چیست؟

  • شلنگ و فیلتر را چک کنید.

انسداد شلنگ و فیلترها را بررسی کنید. در صورت مسدود بودن مشکل مسدود شدن مسیر را برطرف سازید. همچنین توصیه می کنیم قبل از انجام هر کاری جهت رفع مشکل دستگاه، از خاموش بودن آن مطمئن باشید. بخصوص در مواردی همچون داغ بودن بیش از اندازه دستگاه، این مورد باید حتما چک شود.

در برخی موارد، یک کیسه کاملاً پرشده علتی است که از روشن شدن دستگاه جلوگیری می کند. برای رفع مشکل، به راحتی کیسه را خالی نمایید.

  • سیم جاروبرقی آسیب دیده

یکی دیگر از رایج ترین مشکلات سطحی دستگاه های جاروبرقی این است که یا سیم به درستی به جاروبرقی متصل نشده باشد یا سیم دچار پارگی شده باشد. در صورت خراب شدن سیم باید سریعاً جهت تعمیر یا تعویض سیم اقدام کنید.

  • سوئیچ روشن / خاموش

کلید روشن و خاموش می تواند با گذشت زمان خراب شود و نیاز به تعویض دارد. هر چند جاروبرقی های مختلف دارای سوئیچ های مختلف هستند، اما همه نوع تعمیر آنها بسیار شبیه به یکدیگر هستند. در این حالت می توانید خودتان هم با کمی دانش فنی مشکل را برطرف کنید. اگر یک دستگاه اهم متر دارید وضعیت سوئیچ خاموش خود را با آن بررسی کنید. اگر جریان برق از آن عبور نمی کند یعنی موتور خراب شده است. باید جهت تعویض یا تعمیر موتور، دستگاه تان را به مرکز تعمیر جاروبرقی همچون سامسونگ، فیلیپس، بوش ارسال کنید. اگر شافت هم مشکلی نداشت چاره ای بجز تعمیر جاروبرقی توسط متخصص نیست.

عیب یابی جاروبرقی

  • موتور

بر خلاف آنچه برخی از شرکت های تعمیر جاروبرقی نظیر بهساز سرویس می گویند، در بسیاری از موارد می توان با تغییر قطعات موتور جارو برقی آن را تعمیر کرد. درصد بالایی از موارد مشکلات جاروبرقی، به دلیل مسئله دیگری مانند مسدود شدن فیلترها یا استفاده بیش از حد از کیسه بوجود می آید. بنابراین احتمال اینکه نیاز به تعویض موتور باشد بسیار کم است.

اگر جاروبرقی شما به درستی کار نمی کند و نیاز به تعویض قطعه دارد، شرکت بهساز سرویس قطعات یدکی مورد نیاز جهت تعمیر جاروبرقی را در بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار خواهد داد.

  • سر و صدای بیش از اندازه جاروبرقی

سر و صدای زیاد جاروبرقی یکی دیگر از مواردی است که ممکن است برای دستگاه شما بوجود بیاید. وقتی جسمی نتواند از طریق شلنگ عبور کند، درون شلنگ سروصدای عجیب ایجاد می شود. خوشبختانه رفع این مشکل بسیار ساده است. اما اگر درون شلنگ چیزی گیر نکرده بود نیاز است دستگاه را به متخصص تعمیر جاروبرقی نشان دهید.

  • بوی ناخوشایند جاروبرقی

اگر بعد از استفاده از دستگاه متوجه پر شدن اتاق با بویی ناخوشایند شدید، سریعاً فیلتر را بررسی کنید. فیلتر جاروبرقی باید همیشه تمیز باشد.

در پایان هم برای یادگیری تعمیرات جاروبرقی در منزل اینجا را کلیک کنید.

[kkstarratings]
فرم پذیرش آنلاین
فرم درخواست
مقالات آموزشی

نمایندگی تعمیرات بوش

وقتی از نمایندگی تعمیرات یک برند صحبت می شود بطور ناخودآگاه یک مرکز مجهز و بروز برای تعمیرات انواع محصولات آن برند در ذهن نقش

بیشتر »