20 شعبه درتهران

علت زود داغ شدن جاروبرقی چیست؟

چرا جاروبرقی زود داغ می شود؟ راه حل چیست و چه کار باید کرد؟

ممکن است وقتی جاروبرقی را روشن کرده و شروع به کار می کنید متوجه شوید که جاروبرقی داغ کرده است، البته داغ کردن جاروبرقی تا حدودی امری عادی تلقی می‌شود و ممکن است شما اکثر مواقع با این مورد روبرو شوید. زیرا  وقتی موتور جاروبرقی شروع به کار می‌کند تا حدودی گرما تولید کرده و سبب ایجاد حرارت نرمالی در جاروبرقی می‌شود که این حالت دلیل بر ایراد پیدا کردن جاروبرقی نمی باشد و در این مواقع اگر شما به کار خود ادامه دهید و حرارت جارو از حد مورد نظر بالاتر رود، ترموستات خود جارو به طور هوشمندانه فرمان خاموشی می دهد و جارو خاموش می شود تا به موتور دستگاه آسیبی وارد نشود.

البته این اتفاق در جاروبرقی هایی که دارای ترموستات هستند پیش می‌آید. اما در بعضی مواقع امکان دارد جاروبرقی خیلی زود داغ کند و یا بیشتر از حد نرمال داغ شود و جاروبرقی به طور خودکار خاموش نشود، در این حالت مطمئن باشید که جاروبرقی ایرادی پیدا کرده است. در زیر به نکاتی اشاره می کنیم که جاروبرقی به علت معیوب بودن این قطعات به صورت افراطی داغ می شود.

خراب شدن ترموستات می تواند باعث زود داغ شدن جاروبرقی شود.

قطعه ترموستات در جاروبرقی هنگامی که جارو  بیشتر از حد نرمال داغ می‌کند وارد عمل شده زیرا وظیفه کنترل دما در جاروبرقی را برعهده دارد و موتور جارو را خاموش می کند. اگر این قطعه خراب شود و به وظیفه خود عمل نکند باعث می شود موتور دستگاه بیش از اندازه داغ شود و این امر معمولاً با به مشام رسیدن بویی از دستگاه همراه است. برای رفع این مشکل باید ترموستات دستگاه توسط تعمیرکار با تجربه در این زمینه تعویض شود.

 

نیم سوز شدن موتور جاروبرقی بخاطر زود داغ شدن

نیم سوز شدن موتور باعث داغ شدن جاروبرقی می شود و در صورتی که در سیم پیچ ها یا کلاف آنها اتصالی رخ دهد ، باعث می شود که میدان مغناطیسی مناسبی برای گردش موتور ایجاد نشود و باعث زود داغ شدن جاروبرقی میشود.

زود داغ شدن جاروبرقی باعث ایراد در فن موتور جاروبرقی می شود.

فن یکی از قطعات بسیار مهم در جاروبرقی می باشد و وظیفه آن تنظیم مکش جارو است. اگر فن دستگاه از کار بیفتد ارتباط مستقیمی با افت مکش جاروبرقی و داغ شدن بیش از حد آن دارد. بررسی فن دستگاه کاملاً تخصصی می باشد و معمولاً در صورت ایراد پیدا کردن فن، این قطعه باید توسط تعمیرکار مجرب تعویض شود.

بروز ایراد در برد اصلی جاروبرقی

بردها در همه وسایل برقی فرمانده می باشند به همین علت وقتی برد اصلی یا مین برد دستگاه دچار ایراداتی می‌شود ترموستات دستگاه دیگر فرمانی دریافت نمی‌کند و به همین علت دستگاه مدت طولانی تری کار می کند که همین امر باعث داغ شدن بیش از حد جاروبرقی می‌شود و به موتور دستگاه آسیب جدی وارد می کند.

پر شدن کیسه جاروبرقی، کثیف بودن فیلتر و گرفتگی در لوله و خرطومی جاروبرقی

کثیفی فیلتر جارو باعث داغ شدن موتور دستگاه می شود. پر بودن کیسه جاروبرقی باعث وارد آمدن فشار زیاد به موتور آن می شود که همین امر موجبات داغ شدن جاروبرقی را فراهم می‌کند.

تعمیرات جاروبرقی در شهر تهران

شرکت خدمات تعمیرات لوازم خانگی بهساز سرویس در تهران یکی از تعمیرگاه های مجاز برای سرویس و تعمیر جاروبرقی شما در سطح شهر تهران می باشد. تعمیرکاران بهساز سرویس متشکل از افرادی زبده و با تجربه می ‌باشند که بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می دهند. شرکت تعمیراتی بهساز سرویس با بکارگیری نیروی متخصص همواره تلاش می‌کند تا با ارائه مشاوره و پشتیبانی مناسب به شما، اعتمادتان را به دست آورده و از هزینه‌های اضافی تعمیرات شما جلوگیری کنند.

[kkstarratings]
فرم پذیرش آنلاین
فرم درخواست
مقالات آموزشی

نمایندگی تعمیرات بوش

وقتی از نمایندگی تعمیرات یک برند صحبت می شود بطور ناخودآگاه یک مرکز مجهز و بروز برای تعمیرات انواع محصولات آن برند در ذهن نقش

بیشتر »