20 شعبه درتهران

مایکروفر ناگهان خاموش شد علت چیست؟

علت خاموش شدن ناگهانی مایکروفر چیست؟ + بررسی دلایل

در این مطلب از سری مطالب وبسایت تخصصی تعمیرات لوازم خانگی بهساز سرویس به بررسی دلایل خاموش شدن ناگهانی مایکروفر می پردازیم.تعمیر مایکروفر به دلیل بروز این موارد می تواند گاهی بسیار ساده باشد به گونه ای که شما می توانید با ابزاری ساده اقدام به رفع آن کنید.اما گاهی به دانش فنی بالاتری برای تعمیر مایکروفر نیاز است.

بررسی دلایل و علت های مختلف خاموش شدن ناگهانی مایکروفر

خاموش شدن مایکروفر به دلیل واکنش قطع کن حرارتی

گرم شدن بیش از حد مایکروفر و قطعات داخلی آن، منجر به فعال شدن سوئیچ قطع حرارتی می شود این امکان به عنوان یک ویژگی ایمن در مایکروفرها قرار داده شده است بعد از خنک شدن دستگاه، کلید قطع کن حرارتی به طور خودکار به حالت اول بر می گردد و مایکروفر به حالت عادی کار می کند.

خرابی میکروسوئیچ درب می تواند علت خاموش شدن ناگهانی مایکروفر باشد.

مایکروفر دارای 4 میکروسوئیچ می باشد که باز بودن درب دستگاه را چک می کنند.

قطعاً خراب بودن یکی از این میکروسوئیچ ها منجر به خاموش شدن ناگهانی مایکروفر شما می شود.

آیا علت خاموزش شدن ناگهانی مایکروفر تعمیر برد اصلی است؟

بیشتر بدانید:نکاتی برای افزایش کارایی و طول عمر مایکروفر

آیا علت خاموش شدن ناگهانی مایکروفر تعمیر برد اصلی است؟

برد یکی از گران ترین و مهم ترین قطعات به کار برده شده در مایکروفر می باشد.

و با توجه به حساسیت بالایی که این قطعه دارد، بهتر است ابتدا بقیه قطعات چک شوند.

و در نهایت به بررسی این قطعه بپردازیم.اگر در نهایت قرار به تعمیر مایکروفر و برد آن باشد باید دستگاه را به یک نمایندگی مجاز تعمیرات مایکروفر تحویل دهیم.

یکی از علت های خاموش شدن ناگهانی مایکروفر محافظ حرارتی است.

این قطعه دستگاه شما را نسبت به بالا رفتن بیش از حد حرارت کنترل می کند،وقتی مایکروفر شما خراب شود و تولید انرژی گرمایی در آن بیش از حد مجاز باشد این محافظ دستور قطع شدن مایکروفر را صادر می کند و به همین دلیل مایکروفر خاموش می شود اگر دستگاه شما 800 وات است و شما با استفاده از دکمه انتخاب فوری زمان 10 دقیقه را برای پخت انتخاب می کنید، در واقع مایکروفر با قدرت کامل و طی 10 دقیقه غذا شما را می پزد اگر مدت زمان پخت را به مدت 10 دقیقه انتخاب کنید و قدرت پخت را روی 50٪ تنظیم کنید، مایکروفر فقط با استفاده از 400W (½ حداکثر توان) غذا را به مدت 10 دقیقه می پزد.بنابراین با انتخاب صحیح قدرت پخت و پز غذا با ملایمت و یکدستی پخته می شود و احتمال گرم شدن بیش از حد به صفر می رسد.

لطفاً برای اطلاع از نحوه انتخاب صحیح قدرت پخت و پز یا نحوه استفاده از ویژگی مناسب پخت و پز و جلوگیری از تعمیر مایکروفر به کتابچه راهنمای محصول مراجعه کنید.

ترموستات 

بعضی مواقع علت خاموش شدن ناگهانی مایکروفر ممکن است خراب شدن ترموستات آن باشد خطر برق گرفتگی در حین تعمیر و تست ترموستات مساله بسیار مهمی می باشد که وجود دارد.در نتیجه اگر احتمال می دهید که ترموستات دستگاه خراب شده است، بهتر است از متخصصین تعمیر مایکروفر کمک بخواهید.

علت خاموش شدن ناگهانی مایکروفر ترموستات است

هشدارهای ایمنی در خصوص خاموش شدن ناگهانی مایکروفر

به دلیل ولتاژ بالا و جریان زیاد مورد استفاده در دستگاه، در صورت عدم رعایت اقدامات احتیاطی، تعمیر مایکروفر حتی ممکن است خطر مرگ را به همراه داشته باشد.اگر خودتان قصد رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی دستگاه را دارید، همیشه قبل از تعمیر باید مایکروفر را از پریز برق جدا کنید.از آنجایی که خازن های ولتاژ بالا که در مایکروفر استفاده می شوند حتی پس از جدا شدن مایکروفر ممکن است شارژ را حفظ کنند که می تواند علت خاموش شدن ناگهانی مایکروفر باشد.توصیه می کنیم فقط متخصصان باتجربه به قطعات داخلی دسترسی پیدا کرده و آنها را تعویض کنند.همچنین اگر فرصت عیب یابی مایکروفر خود را ندارید و در خارج از خانه به سر می برید، تا زمان پیدا شدن فرصت مناسب آن را از برق بکشید اینگونه خود را از خطر آتش سوزی در امان نگه می دارید.

یک نکته دیگر اینکه در بعضی موارد که دستگاه به درستی کار نمی کند.

مایکروفر را به مدت 15 ثانیه از برق خارج کنید این می تواند به نوعی،تنظیم مجدد باشد.ممکن است مشکل شما با این کار برطرف نشود.

اما چیزی است که ارزش امتحان کردن را دارد،این بیشتر برای مواردی مانند گیر کردن سوئیچ ها کاربرد دارد و برای مواردی مانند مشکل در صفحه کنترل کمکی به شما نمی کند.

[kkstarratings]
فرم پذیرش آنلاین
فرم درخواست
مقالات آموزشی

نمایندگی تعمیرات بوش

وقتی از نمایندگی تعمیرات یک برند صحبت می شود بطور ناخودآگاه یک مرکز مجهز و بروز برای تعمیرات انواع محصولات آن برند در ذهن نقش

بیشتر »