20 شعبه درتهران

معرفی سشوار براون اصل(Brown)

سشوار براون چیست؟(Brown)

سشوار براون وسیله ای می باشد که با استفاده از انرژی الکتریکی، باد گرم و داغی را تولید می کند و در منازل  و سالن های آرایشگری از آن جهت خشک کردن و یا  حالت دادن به مو استفاده می شود.

جنس دسته سشوارها از کائوچو یا انواع مشتقات پلاستیک است تا هم در برابر اتصال بدنه مصون باشد و هم وزن سشوار از حد معینی تجاوز نکند.

قسمت عمده ای از مدار در داخل دسته سشوار جای داده شده و علاوه بر آن کلیدها نیز در قسمتی از دسته، نصب شده اند. برای آن که سشوار از قابلیت حمل بالایی برخوردار باشد کارخانه ها دسته سشوار را طوری طراحی کرده اند تا در صورت لازم بر روی بدنه تا شود.

المنت در سشوارها وظیفه اش ایجاد گرما در مسیر باد تولید شده توسط موتور می باشد و ساختار المنت از سیم گرم نیکل و یا گرم آلومینیوم است که به دور مقوای نسوز پیچیده شده.

سشوار براون ساخت کجاست؟

سشوار براون اصلی محصول کشور آلمان است که مسلماً در ایران نمایندگی های فروش و تعمیرات معتبری دارد که بهساز سرویس یکی از مراکز تعمیر و سرویس سشوارهای برقی در تهران است.

ویژگی های عمده سشوار براون

سشوارهای براون دارای ویژگی و تکنولوژی های منحصر به فرد هستند که می توان به سشوار های یون ساز و سشوار های محافظ رنگ مو اشاره کرد.

سشوار براون دارای یک ظاهر طراحی شده زیبا است. این سشوار  دارای دستگاه دمنده بسیار قابل اعتماد است، خانم هایی با موهای فر می توانند موهای خود را با سشوار براون حالت دهند.

 

بیشتر بدانید: طرز کار سشوار به چه صورت است؟

 

سشوار براون یک سشوار ضد استاتیک با سیستم گرمایش مادون قرمز برای خشک کردن موها از طریق توزیع گرمایی یکنواخت با خیال راحت است. سیمی به طول ۱٫۸ متری برای نصب آسان با دارد. برای انعطاف پذیری و لذت بردن بیشتر شما دارای دکمه تنظیم سطح حرارت و میزان شدت گرما و باد می باشد.

مشخصات سشوار براون

سشوار های براون برای یک شرکت چینی می باشد. موتورها در سشوار براون از نوع آ سی AC هستند، این موتورها قدرت بالایی دارند.

تجهیز کردن سشوارها به فیلتر قابل شستشوی دائمی از ویژگی های دیگر سشوارهای براون است. این ویژگی باعث می شود که بتوانید فیلتر سشوار  را بعد از مدتی استفاده خارج کنید و آن را تمیز کنید.

مشخصه دیگر سشوار براون وجود انواع دکمه های خنک کننده می باشد که در فصل تابستان اگر قصد خشک کردن موهای خود را داشته باشید می توانید از جریان هوای خنک آن بهره مند شوید.

مشخصه دیگر سشوار براون استفاده از فناوری تولید یون می باشد. این فناوری به خشک کردن سریع تر موهای خیس کمک می کند همچنین از صدمه به موها جلوگیری می کند.

 

بیشتر بدانید: معرفی سشوار بابیلیس و عیب یابی و تعمیر آن 

 

عیب یابی و تعمیرات سشوار براون

برای تعمیر سشوار براون به نکات زیر توجه کنید.

1. سشوار اصلاً روشن نمی شود.

در مواردی مشابه حالت فوق الزامیست، عیب یابی را از مبدأ آغاز کنیم یعنی از خود منبع انرژی الکتریکی و سپس بررسی و تست قطعات را تا آن جا که عملکرد شان به این عیب مربوط می شود ادامه دهید. قطعا به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

2. پریز برق ندارد.

زمانی که دستگاه را از برق جدا کردید توسط ابزار مولتی متر(اهم متر) اختلاف سطح الکتریکی را اندازه گیری نمایید. چنانچه عقربه مولتی متر جابه جا نشود به این معناست که پریز برق دچار اشکال شده است و جریانی برق در آن وجود ندارد.

در صورتی که عقربه منحرف شده و ۲۲۰ ولت را نشان دهد مشکل از قطعه دیگری است.سنجش ولتاژ برق در این دستگاه کمتر از ۲۵۰ ولت است زیرا بیشتر از این ولت منجر به آسیب دیدگی دستگاه می شود.

3. سیم رابط و یا دو شاخه خراب است.

اول دستگاه را از برق خارج کنید و بعد ورودی برق در داخل دستگاه را از سایر اتصالات جدا کنید. سیم های ورودی به دستگاه را به یک دیگر وصل  کنید.

در این وضعیت با اتصال رابط های مولتی متر  به دو شاخه دستگاه باید عقربه منحرف شده و تقریبا صفر را نشان دهد. در صورت عدم انحراف عقربه باید دو شاخه و سیم رابط، یک جا عوض شوند چون که  شاخه از نوع پرسی است.

4. موتور سشوار در حال کار است اما باد گرم از سشوار بیرون نمی آید.

 مشکل این است که پروانه هرز گرد شده، پروانه های فن از پلاستیک های معمولی طراحی شده اند تا از وزن بسیار کمی برخوردار باشند.

به همین خاطر زیاد با دوام نیستند و بعد از مدتی به اشکال مختلف تغییر حالت می دهند. در صورت هرز گرد شدن پروانه فن هیچ گاه از چسب جهت اتصال مجدد آن به محور موتور استفاده نکنید. زیرا با این کار تعمیر آن را سخت تر می کنید بهتر است فن دیگری را جایگزین آن نمایید که متناسب با قطر محور موتور باشد.

5. فاز یا نول اصلی دچار مشکل شده

برخی اوقات مشاهده می شود که برق به داخل دستگاه می رسد اما از آن جا که فاز از کلید جدا شده و یا اتفاقی برای نول افتاده است برق عملاً به مدار الکتریکی سشوار راه نمی یابد که در صورت مشاهده این عیب سیم جدا شده را در نقطه اصلی خود قلع کاری نمایید.

6. کلید سشوار خراب است.

اکثر در سشوارها، حتی با وجود چند کلید، یک کلید به منظور کنترل اصلی دستگاه وجود دارد. در صورت خراب شدن این قطعه الکتریکی،دستگاه روشن نمی شود. حداقل یکی از سیم های متصل به کلید را از آن جدا کنید.

توسط آومتر (R *1) به تست آن بپردازید. اگر کلید سالم باشد در زمان بستن کلید عقربه منحرف شده و تقریباً صفر را نشان می دهد و در حالت باز بودن کلید، عقربه بر روی بی نهایت می ایستد در صورت خرابی کلید، آن را تعویض کنید تا مشکل حل شود.

[kkstarratings]
فرم پذیرش آنلاین
فرم درخواست
مقالات آموزشی

نمایندگی تعمیرات بوش

وقتی از نمایندگی تعمیرات یک برند صحبت می شود بطور ناخودآگاه یک مرکز مجهز و بروز برای تعمیرات انواع محصولات آن برند در ذهن نقش

بیشتر »