20 شعبه درتهران

میکروسوئیچ درب مایکروویو

میکروسوئیچ درب مایکروویو به قطعه ایی گفته می شود که در مدار برق به بخصوص مدار فرمان کاربرد دارد. این قطعه  کلیدی است که توسط حرکت، فشار و ضربه ایی فیزیکی عمل می کند و موجب می شود تا جریان برق در مدار قطع و وصل شود.

همچنین می توان از میکروسوئیچ که محدود کننده ی کوچکی می باشد در تابلوها و مدارهای جریان برق به عنوان  کلید محدود کننده ی مکانیکی و یا کلید مینیاتوری که با ضربه ای به طور  سریع عمل می کند هم یاد کرد. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در زمینه میکروسوئیچ درب مایکروویو کسب کنیم پس تا انتها همراه ما باشید.

دستگاه مایکروویو دارای یک قلاب کنترل کننده می باشد تا بتواند درب مایکروویو را  باز و بسته کند. زمانی که می خواهیم درب مایکروویو بسته شود قلاب کنترل کننده با میکروسوئیچ درب مایکروویو با هم عمل کرده و درب قفل می شود .

به طور کلی دستگاه مایکروویو سه عدد میکروسوئیچ دارد . که در زمان باز و بسته شدن  درب مایکروویو قلاب کنترل کننده ، با میکروسوئیچ هایی به اسم میکروسوئیچ اصلی ، ناظر یا ثانویه و حسگر با یکدیگر عمل می کنند.

هر یک از این میکروسوئیچ ها دارای  ویژگی های منحصر به فردی هستند  و طبق کارایی ویژه خود عمل می کنند . البته این میکروسوئیچ ها دارای ویژگی های مشابهی نیز می باشند. قابل ذکر است که هر یک از میکروسوئیچ های الکتریکی داخل دستگاه مایکروویو دارای صد هزار بار الکتریکی و سیصد هزار بار عمر مکانیکی خواهند بود . میکروسوئیچ ها علاوه بر عمر زیاد و پایداری  که دارند ، دارای انواع مختلف و متفاوتی از پایانه ها و اهرم های انتخابی هستند که موجب  می شوند حالت خاصی داشته باشند .

همچنین درمورد کارنکردن دکمه های مایکروویو بیشتر بدانید:

حالت میکروسوئیچ درب مایکروویو در باز و بسته شدن درب :

میکروسوئیچ درب مایکروویو اصلی یا اولیه  : زمانی که درب مایکروویو باز باشد در حالت باز و زمانی  که بسته باشد در حالت بسته قرار می گیرد.

میکروسوئیچ درب مایکروویو ناظر یا ثانویه : زمانی که درب مایکروویو باز باشد در حالت بسته و زمانی که بسته باشد در حالت باز قرار دارد .

 میکروسوئیچ درب مایکروویو حس گر: زمانی  که درب مایکروویو باز باشد در حالت باز و زمانی که درب مایکروویو بسته باشد در حالت بسته قرار دارد

وجود میکروسوئیچ  در دستگاه مایکروویو برای انجام عمل باز و بسته کردن درب موجب اطمینان خاطر از باز و بسته شدن درب دستگاه به طرز صحیح می باشد . حساسیت و دقت برای بسته و قفل شدن درب به دلیل عملکرد مایکروویو آن با اشعه است و در هنگام استفاده به هیچ عنوان نباید هوا، گرما و اشعه ای به بیرون وارد شود .

به همین دلیل است که  وجود میکروسوئیچ در درب مایکروویو بسیار اهمیت دارد. دردستگاه  مایکروویو می توان از  میکروسوئیچ های اهرمی ، پایه دار و یا بدون پایه نیز استفاده کرد.

میکروسوئیچ درب مایکروویو پایه دار

 این نوع میکروسوئیچ ها براساس مقدار ولتاژی که عبور می دهند در  دسته های مختلفی قرار می گیرند که مهم ترین و پر کاربرد ترینشان میکروسوئیچ پایه دار سه آمپری می باشد.

میکروسوئیچ درب مایکروویو پایه دار سه آمپری :

میکروسوییچ های سه آمپری از جنس  پلاتین، پلاستیک و فنر ضد زنگ  هستند و دارای سه پایه به نام های co,no,com هستند و همانگونه که از نامشان مشخص است توانایی عبور جریان ۳ آمپر را دارند و در درب های لوازم خانگی الکتریکی مانند مایکروویو ها استفاده می شود.

به طور کلی می توان گفت کارکرد تمامی میکروسوئیچ ها یکسان اند ، اما به دلیل این که در دستگاه های متفاوتی نظیر  بالابر ها ، آسانسور ، وسایل صنعتی و لوازم خانگی و دیگر دستگاه ها نیز استفاده می شوند دارای ساختاری متفاوت هستند .

ویژگی های میکروسوئیچ درب  مایکروویو :

 – دارای طراحی با حساسیت بالا  هستند.

– دارای طول عمر مفید و بسیار بادوام می باشند .

– دارای قیمتی مناسب  اند و کم هزینه هستند .

– دارای استاندارد و ایمنی قابل قبولی  هستند .

– دارای مقاومت بالایی می باشند  و قابلیت عمل تا  یک میلیون بار را دارند .

– با فشار عادی نیز  واکنش نشان می دهند و عمل می کنند.

– در سایر دستگاه های برقی و الکتریکی خانگی نیز کاربرد دارند .

امیدواریم مطالب گفته شده در این مقاله برای شما مفید بوده و از مطالعه ی آن لذت برده باشید.

[kkstarratings]
فرم پذیرش آنلاین
فرم درخواست
مقالات آموزشی

نمایندگی تعمیرات بوش

وقتی از نمایندگی تعمیرات یک برند صحبت می شود بطور ناخودآگاه یک مرکز مجهز و بروز برای تعمیرات انواع محصولات آن برند در ذهن نقش

بیشتر »