20 شعبه درتهران

نکاتی برای افزایش کارایی و طول عمر مایکروفر

نکاتی برای افزایش طول عمر مایکروفر و کارایی آن

بسیاری از مردم هر روز از مایکروفر خود استفاده می کنند، بدون اینکه فکری راجع به تعمیر و نگهداری آن داشته باشند.

استفاده مداوم از مایکروفر بدون در نظر داشتن مراقبت های مخصوص، موجب وارد شدن صدمه به دستگاه و نیاز به تعمیر مایکروفر می شود.نحوه استفاده و مراقبت از مایکروفر می تواند در ماندگاری و افزایش طول عمر آن تأثیر بسزایی داشته باشد.خبر خوب این است که چند عادت خوب می تواند تفاوت اساسی در کارایی و افزایش طول عمر مایکروفر ایجاد کند.

با رعایت نکات این مطلب از وب سایت جامع تعمیرات لوازم خانگی بهساز سرویس در تهران شما احتمالاً دیگر نیاز به تعمیر مایکروفر نخواهید داشت.به طور متوسط ​​ مایکروفر بین 5-10 سال دوام می آورد.

نکاتی برای استفاده بهینه و ماندگاری و افزایش طول عمر مایکروفر

  • مایکروفر خود را تمیز نگهدارید.

یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش طول عمر مایکروفر تمیز کردن منظم آن است.بسیاری از مردم متوجه نیستند که پخش شدن مواد غذایی و پاشیدن مایعات می تواند منجر به آسیب رساندن به اجزای ماکروفر شود.بیشتر غذاها و مایعات را می توان با آب و صابون گرم یا یک دستگاه تمیز کننده مخصوص مایکروفر خارج کرد.برای لکه های ماندگارتر می توانید یک فنجان آب را به مدت 60 تا 90 ثانیه در مایکروفر گرم کنید.بخار باید به شل شدن جرم کمک کند،شما همچنین می توانید با خرید روکش مایکروفر یا استفاده از موادی مانند حوله کاغذی یا کاغذ مومی برای پوشاندن ظروف در حین فرآیند گرم شدن، به راحتی از بروز خرابی و تعمیر مایکروفر جلوگیری کنید.

مقاله پیشنهادی: علت گرم نکردن مایکروفر چیست؟

افزایش طول عمر مایکروفر

  • ظروف مایکروفر را با دقت انتخاب کنید.

موادی که برای استفاده در مایکروفر ایمن نیستند می توانند باعث آتش سوزی یا انفجار شوند،بنابراین به دلیل ایمنی و دوام بیشتر مایکروفر فقط باید از ظروف مخصوص استفاده کنید.

هرگز نباید مواد زیر را در مایکروفر قرار دهید:

  • ورقه آلومینیومی
  • فلز
  • ظرف هایی با لبه های نقره ای یا طلایی
  • به طور معمول وسایل سرامیکی، شیشه ای و پلاستیکی برای مایکروفر ایمن نیستند، اما موارد استثنایی نیز وجود دارد.

اگر بر روی ظروف هیچ برچسبی که نشان دهد این ظرف برای مایکروفر مناسب هستند یا نه مشاهده نکردید، می توانید یک آزمایش ساده انجام دهید.

ظرف مورد آزمایش را به همراه یک فنجان یا کاسه قابل استفاده در مایکروفر که از آب پر شده است درون دستگاه قرار دهید.

محتویات داخل دستگاه را به مدت یک دقیقه گرم کنید.اگر ظرف یا ظروف بسیار داغ باشد، مشخص می شود انرژی زیادی جذب کرده است و استفاده از آن در مایکروفر توصیه نمی شود.

  • برای افزایش طول عمر مایکروفر از آسیب دیدن درب جلوگیری کنید.

درب ها ازجمله قسمت های مورد استفاده مایکروفر هستند.در برخی از مواقع افراد به دلیل نداشتن دست آزاد درب مایکروفر را محکم می کوبند.یا آن را بدون اینکه ابتدا خاموش کنند باز می کنند.همه این اقدامات ممکن است به تدریج منجر به خرابی دستگاه و لزوم تعمیر مایکروفر شود.

  • از تنظیمات از پیش برنامه ریزی شده بیشتر استفاده کنید.

بسیاری از افراد به ندرت از تنظیمات پیش فرض دستگاه استفاده می کنند.این تنظیمات برای استفاده بهینه از مایکروفر با به حداقل رساندن اتلاف انرژی طراحی شده اند.این حالت های پخت و پز را امتحان کنید تا از مواردی که می توانند باعث آسیب و تعمیر مایکروفر شوند جلوگیری نمایید.

نکاتی برای افزایش کارایی و طول عمر مایکروفر

  • به محدودیت های وزن احترام بگذارید.

در بیشتر موارد جای نگرانی در مورد ظرفیت وزن مایکروفر وجود ندارد.زیرا بسیاری از غذاها کاملاً کمتر از این ظرفیت هستند.با این حال اگر ظرف های سنگین تر یا مواد بزرگ منجمد شده را در مایکروفر قرار می دهید حتماً ظرفیت وزن دستگاه را بررسی کنید.وزن های مجاز معمولاً روی درب مایکروفر چاپ می شود.در غیر این صورت اطلاعات باید بصورت آنلاین یا در کتابچه راهنما در دسترس باشد.موردی که بیش از حد سنگین باشد می تواند به طور مکانیکی صفحه چرخان و موتور ،بهمراه اجزای مرکزی مانند مگنترون را تحت فشار قرار دهد.همه اینها می تواند شما را مجبور به تعمیر مایکروفر کند.

برای افزایش طول عمر مایکروفر  اصول نگهداری اولیه را یاد بگیرید.

تعمیر و نگهداری اولیه باعث کاهش سایش و فشار در اجاق مایکروفر می شود.انواع مختلفی از نگهداری وجود دارد که باید بتوانید آنها را به طور مستقل انجام دهید.تعویض قطعاتی مانند لامپ، قفل درب، میزهای گردان، موتور چرخان و فیلترهای ذغالی ایمن، مقرون به صرفه است.تشخیص بسیاری از این مشکلات نیز باید نسبتاً آسان باشد.اگر فیلتر شما چرب به نظر می رسد یا اگر مایکروفر شما بوی عجیبی می دهد، این معمولاً نشان می دهد که به فیلتر جدیدی نیاز است.

نکته مهم در زمینه تعمیر و افزایش طول عمر مایکروفر این است که پیشگیری از خرابی بهتر از تعمیر برد ماکروفر است.

این مقاله با افتخار توسط تیم بهساز سرویس نمایندگی تعمیرات دلونگی در تهران تهیه و تدوین شده است.

[kkstarratings]
فرم پذیرش آنلاین
فرم درخواست
مقالات آموزشی

نمایندگی تعمیرات بوش

وقتی از نمایندگی تعمیرات یک برند صحبت می شود بطور ناخودآگاه یک مرکز مجهز و بروز برای تعمیرات انواع محصولات آن برند در ذهن نقش

بیشتر »