20 شعبه درتهران

چگونه از جاروبرقی استفاده کنیم که خراب نشود؟

چگونه از جاروبرقی استفاده کنیم که مانع از خرابی آن شویم؟ آموزش کار با جاروبرقی

اینکه بعد از سالها استفاده، نیاز به تعمیر جاروبرقی داشته باشیم یک امر غیر قابل اجتناب است اما مواردی در کار با جاروبرقی وجود دارد که رعایت آنها به کارکرد بهتر و افزایش طول عمر جاروبرقی کمک شایان توجهی می کند.

در این مقاله از سری مطالب نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران بهساز سرویس به این موارد اشاره خواهیم کرد.

مواردی که نباید از جاروبرقی استفاده کنید.

گرچه جاروبرقی شما ممکن است بسیار پیشرفته باشد اما نمی توانید از آن برای تمیز کردن همه چیزهایی که روی زمین می ریزد استفاده کنید چه از جاروبرقی بدون کیسه استفاده کنید یا با کیسه، تمیز کردن موارد زیر شما را مجبور به تعمیر جاروبرقی خواهد کرد.

مواردی که نباید از جاروبرقی استفاده کنید.

تمیز کردن بقایای خاک و گیاه

ممکن است این بقایا به ته کفش شما بچسبد یا از طریق لباس شما به محیط خانه وارد شود حتی این مواد گاهی از طریق حیوانات خانگی به خانه منتقل می شود.در این موارد بسیار دقت کنید.زیرا فشار و وزن جارو به احتمال زیاد خاک را به عمق فرش فرو می برد و حتی ممکن است آن را لکه دار کند،خاک و بقایای گیاهی که از گیاهان خانگی افتاده است نیز می تواند شلنگ دستگاه را به راحتی مسدود کند به خصوص اگر این بقایا مرطوب باشند.برای از بین بردن این بقایا باید خاک، گل خشک و برگ های ریخته شده را با دست یا جارودستی یا دستمال نم دار تمیز کنید اینگونه شما از نیاز به آموزش تعمیر جاروبرقی جلوگیری می کنید.

اشیای تیز

اگر یک لیوان بشکند جارو کردن بقایای شیشه اگرچه کار را برای ما به مراتب راحت تر خواهد کرد اما مطمئن شوید که تکه های تیز را برداشته اید زیرا شیشه های شکسته به جاروبرقی شما آسیب می رساند خرده ریزها می توانند شلنگ و کیسه را پاره کنند در نتیجه مواد داخل کیسه در داخل جارو برقی پخش می شوند و به قطعات اصلی آن آسیب می رسانند.

خاک اره

ممکن است در طول یک پروژه ساختمانی بقایایی از خاک اره بر روی سطح ساختمان پراکنده شود اگر بخواهید با جاروبرقی تمام خاک اره های باقیمانده را بردارید این ذرات ریز می توانند با تجمع در مسیر شلنگ، آن را مسدود کنند،همچنین ممکن است خاک اره فیلترهای جاروبرقی را مسدود کرده و باعث افت مکش شوند،افت مکش و فشاری که به موتور دستگاه وارد می شود منجر به خرابی و نیاز به تعمیر جاروبرقی خواهد شد برای جلوگیری از نفوذ خاک اره به دستگاه و نیاز به تعمیر جاروبرقی، استفاده از جاروهای قدیمی و دستی هم نمی تواند ایده خوبی باشد.

کار با جاروبرقی سادست اگر به موارد این مقاله توجه کنین.

زیرا با این کار ذرات را در هوا پخش می کنید که باعث تحریک ریه های شما خواهد شد،یک ترفند مفید این است که ابتدا جارودستی را خیس کنید و بعد از آن استفاده نمایید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید جاروبرقی خوب

آموزش نحوه کار با جاروبرقی

مایعات

جاروهایی هستند که مخصوص مایعاتند،اما این قطعاً وظیفه جاروبرقی های معمولی نیست زیرا مواد مرطوب لوله و فیلتر را مسدود می کنند.مشکل دیگر این است که مکش مایعات باعث می شود داخل دستگاه نیز مرطوب شود به این صورت هر گرد و غباری که پس از آن به داخل دستگاه نفوذ کند تبدیل به رسوب و گل و لای می شود.در نتیجه دستگاه را از کار می اندازد برای جلوگیری از این اتفاق و عدم نیاز به متخصص تعمیر جاروبرقی باید برای پاک کردن مایعات ریخته شده از رول آشپزخانه یا پارچه استفاده کنید.

اشیا کوچک

اشیا کوچک فقط به این دلیل که با جاروبرقی راحت تر برداشته می شوند به این معنی نیست که باید آن ها را با این دستگاه محو کرد.

مکیدن تکه های کوچک تیز و تکه های خشک غلات یا تکه های کوچک شن می توانند قسمت داخلی را مسدود کرده و به آن آسیب برسانند،اشیایی مانند سکه های کوچک، گیره های کاغذ و سنجاق ها نه تنها می توانند در برس گیر کنند،بلکه لبه های سخت آنها می تواند لوله داخلی یا موتور جاروبرقی شما را با ترک خوردگی مواجه کند.

مواد چسبنده

مواد چسبنده ای مانند شربت یا چسب نیز وقتی در جارو گیر کنند با کمی گرما احتمالاً آب می شوند،این مطمئناً باعث خرابی موتور می شود و فیلتر را مسدود می کند در نهایت شما باید برای تعمیر جاروبرقی اقدام کنید نکات بالا نکاتی ساده هستند اما رعایت همین نکات ساده مبنی بر کار با جاروبرقی شما را از مراجعه مکرر برای تعمیر جاروبرقی بی نیاز می کند.

[kkstarratings]
فرم پذیرش آنلاین
فرم درخواست
مقالات آموزشی

نمایندگی تعمیرات بوش

وقتی از نمایندگی تعمیرات یک برند صحبت می شود بطور ناخودآگاه یک مرکز مجهز و بروز برای تعمیرات انواع محصولات آن برند در ذهن نقش

بیشتر »