20 شعبه درتهران

بررسی جاروبرقی و راهنمای سرویس جاروبرقی

جاروبرقی از لوازم برقی پر مصرف هر خانه ای است،گاها خراب شدن جاروبرقی افراد را در انجام نظافت و بهداشت عمومی در منزل دچار مشکل میکند . به کارگیری مداوم از جاروبرقی و سرویس نکردن جاروبرقی باعث خراب شدن جاروبرقی می شود. در این مقاله سعی داریم مشکلات ابتدایی که مکررا در خراب شدن جاروبرقی بوجود می آیند را شرح و اقدامات لازم برای تعمیر و سرویس جاروبرقی را انجام دهیم. اما مد نظر داشته باشید که عمدتا برای عیب یابی و تعمیر اصولی جاروبرقی باید از یک متخصص و یا یک تعمیرگاه مجاز کمک بگیرید .

خراب شدن  جارو برقی با توجه به مشکلات رایج در جاروبرقی ها 

مشکلات جاروبرقی می تواند ناشی از عوامل بسیار زیادی باشند. اما به طور کلی این مشکلات در خراب شدن جاروبرقی به سه دسته  اصلی تقسیم میشوند:

روشن نشدن جاروبرقی

بسیاری از اوقات پس از اتصال سیم جاروبرقی به پریز، جاروبرقی روشن نمی شود. این مشکل به وفور در دستگاه های مختلف رخ می دهد و ناشی از عوامل زیر است:

  • قطعی جریان برق

در این صورت جاروبرقی مشکلی نداشته و شما باید به تامین برق مورد نیاز برای روشن کردن جاروبرقی خود اقدام کنید. پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا جریان برق ساختمان و خانه خود را کنترل کنید و در صورت وجود جریان برق در خانه، جاروبرقی را به پریز دیگری وصل کنید.

  • قطعی سیم جمع کن

یکی دیگر از عوامل مهم در مراجعات برای رفع خراب شدن جاروبرقی ها ،  قطعی سیم جمع کن آن است. چرا که این سیم وظیفه انتقال برق از پریز به دستگاه را بر عهده دارد. برای کنترل سالم بودن سیم از یک فازمتر و یا ولت متر استفاده می کنند. در صورت خرابی آن، سیم باید تعویض شود.

  • خرابی کلید قطع و وصل جاروبرقی

بر روی اکثر جاروبرقی ها یک کلید برای روشن وخاموش کردن جاروبرقی وجود دارد. این کلید بسیار آسیب پذیر بوده و احتمال دارد هر چند وقت یکبار خراب شود. در این صورت با کلید جدید تعویض می شود.

روشن نشدن یکی دیگر از علل های خراب شدن جاروبرقی میباشد. به عنوان مثال سوختن رله، اشکال در موتور جاروبرقی و… از جمله علل روشن نشدن جاروبرقی هستند.

قدرت پایین جاروبرقی

افراد پس از مدتی استفاده از جاروبرقی به این نکته پی می برند که دستگاه آن ها قدرت همیشگی را نداشته و ضعیف شده است. پایین آمدن قدرت جاروبرقی می تواند ناشی از عوامل مختلفی در خراب شدن جاروبرقی ها باشد.

  • کثیفی کلکتور

کلکتور جاروبرقی پس از مدتی استفاده کثیف می شود. برای تمیز کردن آن از تینر یا بنزین استفاده می شود. با تمیز کردن کلکتور قدرت جاروبرقی شما به طور قابل توجه ای افزایش می یابد.

  • خرابی زغال جاروبرقی

از دیگر علل رایج کاهش قدرت جاروبرقی، سوختن زغال های آن است. در این صورت با تعویض آن ها جاروبرقی قدرت قبلی خود را کسب می کند.

  • خرابی یاتاقان

اگر در کنار کاهش قدرت جاروبرقی، صدای ناهنجار آن نیز به گوش می رسد. احتمالا مشکل از یاتاقان ها می باشد. با تعویض این قطعات مشکل دستگاه شما حل می شود.

مکش ضعیف جاروبرقی

کاهش قدرت مکش دستگاه، از جمله مشکلاتی است که  در طولانی مدت به سراغ دستگاه جاروبرقی می آید. اصلی ترین علت کاهش مکش جاروبرقی، پر بودن کیسه جاروبرقی است. اما با این همه حال این مشکل می تواند ناشی از علت های مختلف باشد. به هر حال مشکل مکش ضعیف جاروبرقی  در اکثر مواقع توسط خود فرد قابل حل است. از جمله این علل میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پربودن کیسه جاروبرقی
  • وجود مانع و گرفتگی در لوله جاروبرقی
  • سوراخ شدن لوله خرطومی
  • کثیف شدن بیش از حد فیلتر جاروبرقی
  • نیم سوز شدن موتورجاروبرقی

به عنوان سخن پایانی می توان گفت:دستگاه جاروبرقی یکی از پر کاربردترین کالا های موجود در هر خانه ای بوده و به خاطر کارایی زیادی که دارد، در معرض آسیب می باشد. مشکلات بوجود آمده برای جاروبرقی ناشی از عوامل مختلفی است. برخی از این مشکلات به راحتی توسط خود فرد قابل حل بوده و در برخی موارد نیز حتما باید توسط یک تعمیر کار انجام شود. امیدواریم از خواندن این مقاله نهایت لذت را برده باشید.

[kkstarratings]
فرم پذیرش آنلاین
فرم درخواست
مقالات آموزشی

نمایندگی تعمیرات بوش

وقتی از نمایندگی تعمیرات یک برند صحبت می شود بطور ناخودآگاه یک مرکز مجهز و بروز برای تعمیرات انواع محصولات آن برند در ذهن نقش

بیشتر »