20 شعبه درتهران

علت داغ شدن جاروبرقی چیست؟

علت داغ شدن بیش از حد جاروبرقی و راه های رفع آن

با افزایش سن یا استفاده بیش از حد از جاروبرقی، موتور این دستگاه نیروی خود را رفته رفته از دست می دهد.افت عملکرد موتور جاروبرقی قدرت مکش آن را کم می کند.این مساله منجر به این می شود که موتور بیش از حد برای انجام درستِ کار تلاش کند، که در نتیجه باعث داغ شدن جاروبرقی می گردد.

یکی از دلایل مراجعه برای تعمیر جاروبرقی نیز همین داغ شدن موتور دستگاه است.

در این مطلب از سری مطالب تخصصی مرجع تعمیر لوازم خانگی در تهران بهساز سرویس، علاوه بر بیان سایر دلایل رایج داغ شدن جاروبرقی به آموزش رفع این مشکلات نیز خواهیم پرداخت.

بررسی عوامل + ارائه راهکار برطرف کردن داغ شدن جاروبرقی

  • ورود ذراتی مانند گرد و غبار به داخل موتور

پس از هر بار استفاده از کیسه جاروبرقی (حتی در حین کار با آن) اگر متوجه شدید که کیسه تا حدی پر شده است آن را تعویض کنید.

همچنین باید در این حالت برای تمیز کردن فیلتر نیز اقدام کنید.وقتی کیسه یا فیلتر خیلی پر شود، خاک و گرد و غبار داخل آن سرریز و در کابین دستگاه پراکنده می شود.حتی این گرد و خاک ممکن است روی موتور جمع شوند.

جمع شدن گرد و غبار روی موتور و یا مسدود کردن مسیرهای خروجی جاروبرقی، هر دو باعث گرم شدن بیش از حد موتور (داغ شدن جاروبرقی) می شوند.

خالی کردن به موقع کیسه جاروبرقی از بروز داغ شدن جاروبرقی و مشکلات بعدی برای تعمیر جاروبرقی جلوگیری می کند.

علت داغ شدن جاروبرقی چیست؟

علت داغ شدن جاروبرقی

  • انسداد جاروبرقی موثر در داغ شدن جاروبرقی

جاروبرقی را از نظر انسداد بررسی کنید.تمام شلنگ ها، پیوست ها و برس ها را از نظر آلودگی، مو و باقی مانده های دیگر بررسی کنید.

برس ها را به طور خاص برای کرک، مو، نخ، پشم، اجسام خارجی، حتی اسباب بازی ها بررسی کنید.برس باید بتواند به راحتی در جای خود غلت بخورد و بچرخد.این نوع گرفتگی و تداخل از جریان مناسب هوا جلوگیری می کند.بنابراین باعث گرم شدن بیش از حد موتور جاروبرقی می شود.از بین بردن انسداد باعث آزاد شدن جریان هوا می شود و جاروبرقی دوباره می تواند به راحتی کار کند.

  • مشکل در تسمه

تسمه را جهت قرار گرفتن در موقعیت صحیح بررسی کنید.موتور تسمه را (همراه با مکش جاروبرقی) هدایت می کند، که به نوبه خود باعث چرخش برس غلتکی می شود.ایراد در قرارگیری تسمه باعث نقص در عملکرد برس و فشار زیاد به موتور می شود.

درست کار نکردن فیلتر جاروبرقی می تواند باعث گرم شدن موتور جاروبرقی شود.

به فیلتر هوا نگاه کنید.فیلترهای هوا در مکان های مختلف قرار دارند.وظیفه فیلتر هوا این است که هوای جریان یافته در خلا را تمیز کند.فیلتر مانع از ورود هرگونه آلودگی، گرد و غبار و مو و نشستن آنها روی موتور می شود.فیلتر هوای داخل جاروبرقی با گذشت زمان پر، کثیف یا مسدود می شود.این اتفاق باعث تغییر در سرعت حرکت هوا و کارکرد بیشتر موتور می شود.موتور جاروبرقی در این حالت تلاش می کند تا هوا را با سرعت طبیعی خود منتقل کند.بنابراین موتور بیش از حد گرم می شود و ممکن است نهایتا نیاز به تعمیر جاروبرقی پیدا کنیم.فیلتر هوا را با پارچه مرطوب تمیز کنید تا این مشکل برطرف شود.قبل از استفاده از جاروبرقی بگذارید فیلتر کاملا خشک شود.

علت داغ شدن بیش از حد جاروبرقی و راه های رفع آن

  • استفاده طولانی مدت می تواند باعث داغ شدن جاروبرقی شود.

فراموش نکنید که هر جاروبرقی بعد از مدتی کار کردن نیاز به استراحت دارد.این کار موجب خنک شدن دستگاه و موتور آن می شود.

اگر به طور پیوسته از جاروبرقی کار بکشید بعضی از قطعات مانند فیوزهای حرارتی یا سنسورها دستور قطع جاروبرقی را صادر می کنند.

تا از آسیب جدی و تعمیر جاروبرقی جلوگیری شود.

تعمیرکاران بهسازان سرویس اینجا هستند تا بهنگام گرم شدن موتور جاروبرقی خیالتان آسوده باشد.

سالها تجربه و مهارت، مجموعه بهسازان سرویس را به شرکتی استثنائی و متمایز در زمینه تعمیر جاروبرقی (داغ شدن جاروبرقی) و سایر لوازم خانگی بدل کرده است.

در حال حاضر این شرکت به عنوان نماینده مجاز تعمیرات دستگاه های شرکت های بزرگی از جمله دلونگی و کنوود مشغول فعالیت است.

استفاده از قطعات اصل و با کیفیت در مراحل تعمیر، خیال شما را تا مدت ها از بابت عدم مراجعه مجدد برای تعمیر جاروبرقی آسوده می کند.این خدمات در سریع ترین زمان ممکن با منصفانه ترین قیمت انجام می شود.

[kkstarratings]
فرم پذیرش آنلاین
فرم درخواست
مقالات آموزشی

نمایندگی تعمیرات بوش

وقتی از نمایندگی تعمیرات یک برند صحبت می شود بطور ناخودآگاه یک مرکز مجهز و بروز برای تعمیرات انواع محصولات آن برند در ذهن نقش

بیشتر »