20 شعبه درتهران

مراحل مونتاژ جاروبرقی

مونتاژ جاروبرقی چگونه است؟

مونتاژ جاروبرقی یعنی سرهم کردن و وصل کردن قطعات جاروبرقی به یکدیگر و در واقع فرآیند تولید را شامل می‌ شود که بایستی طبق مراحل خاصی صورت گیرد.

برای شروع مونتاژ جاروبرقی نخست باید از سینی که موتور جاروبرقی روی آن قرار می‌گیرد شروع کرد برای این منظور ابتدا سوپاپ موتور جاروبرقی را داخل سوراخی که روی بدنه بر روی سینی قرار گرفته است جاگذاری می‌کنند. سپس لاستیکی را زیر موتور جاروبرقی قرار می‌دهند و موتور را به وسیله بست فنری روی سینی ثابت می‌کنند. بعد نوبت به مونتاژ سیم کشی داخلی جاروبرقی می‌رسد با توجه به تعداد موتورهایی که روی سینی تعبیه شده کلیدهای کنترل روی بدنه جاروبرقی قرار می‌ گیرند و به وسیله یک سیم این کلیدها و موتورها به یکدیگر اتصال می‌ یابند سپس بدنه طراحی شده برای جاروبرقی روی سینی موتور قرار می‌ گیرد.

مراحل مونتاژ جاروبرقی

مونتاژ جاروبرقی خاک و جاروبرقی آب چگونه است؟

ما دو نوع جاروبرقی داریم جاروبرقی خاک و جاروبرقی آب و خاک که مونتاژ آنها کمی با هم متفاوت است.

  • مونتاژ جاروبرقی خاک

در مونتاژ جاروبرقی خاک علاوه بر قرار گرفتن موتور بر روی سینی یک حفره بین جایگاه موتورها تعبیه و میله‌ای نیز از بین آنها عبور داده می‌شود که یک سمت آن به طرف قسمت بالای بدنه جاروبرقی است و سمت دیگر نیز از حفره مکش کلگی جاروبرقی عبور خواهد کرد و بر روی فیلتر جاروبرقی قرار می‌گیرد که میله مورد نظر به همراه یک دستگیره که در قسمت بالا بر روی آن نصب می‌شود نقش گردگیر فیلتر را ایفا می‌کنند.

جاروبرقی‌های خاک قدیمی دنده داشتند به این صورت که قسمتی وجود داشت که سازنده می‌توانست از خروجی هوای جاروبرقی برای اتصال خرطومی جاروبرقی به این بخش استفاده کند و به این ترتیب استفاده از دمش باد تولید شده توسط جاروبرقی به منظور نظافت سطح مورد نظر بهره ببرد.

  • مونتاژ جاروبرقی آب

ولی جاروبرقی‌های آب و خاک فاقد این دو ویژگی یعنی تعبیه میله و خروجی هوا هستند چرا که به دلیل مسائل فنی این امر میسر نیست در مقابل این جاروبرقی‌ ها یک شناور در قسمت زیرین خود دارا هستند که وقتی با جمع آوری آب سطح مورد نظر مخزن دستگاه پر می‌شود و آب به سمت بالا حرکت می‌کند این شناور مانع ورود آب به موتور می‌شود و جلوی خروجی مکش را می‌گیرد. بدنه جاروبرقی‌ های آب و خاک از جنس استیل است که مخزن آنها توسط جوش آرگون و چسب‌های مخصوص و مقاوم در برابر مواد شوینده و خورنده مونتاژ می‌شود تا از خروج آب هنگام جمع آوری آن جلوگیری شود همچنین این جاروبرقی‌ها دارای شیر تخلیه مایعات هستند.

پس از مراحل مونتاژ بالا بایستی چرخ‌ های حمل کننده جاروبرقی تعبیه شوند که به دو صورت فلزی و پلاستیکی قابل اجرا هستند.

و در نهایت با تعبیه و جای گذاری برس جاروبرقی و لوله متصل به آن یعنی لوله تلسکوپی فرآیند مونتاژ جاروبرقی به پایان می‌رسد و جاروبرقی آماده بسته بندی و عرضه و فروش است توجه داشته باشید که تنها فرآیند مونتاژ نیست که یک جاروبرقی را تشکیل می‌ دهد در این فرآیند ابزار و وسایل باکیفیت و شخص متخصص در مونتاژ نیز  تاثیر بسزایی در تولید جاروبرقی دارند.

جالب است بدانید بهساز سرویس:

[kkstarratings]
فرم پذیرش آنلاین
فرم درخواست
مقالات آموزشی

نمایندگی تعمیرات بوش

وقتی از نمایندگی تعمیرات یک برند صحبت می شود بطور ناخودآگاه یک مرکز مجهز و بروز برای تعمیرات انواع محصولات آن برند در ذهن نقش

بیشتر »