20 شعبه درتهران

معرفی لوازم و قطعات بخارشوی دلونگی

دستگاه بخارشوی دلونگی از قطعات و لوازم مختلفی تشکیل شده است که هر یک وظایف منحصر به خود را دارند و ترکیب آنها در کنار یکدیگر مجموعه بخارشوی دلونگی را تشکیل می دهد.

در این بخش از سری مقالات بهساز سرویس برای آگاهی بیشتر شما به معرفی قطعات اصلی این دستگاه خواهیم پرداخت. شناخت وظایف این قطعات علاوه بر اینکه در نحوه صحیح استفاده از بخارشوی به شما کمک می کند، در صورت نیاز به تعمیر دستگاه می توانید روند عیب یابی و رفع عیب را با سرعت و مهارت بالاتری انجام دهید.

لوازم و قطعات بخارشوی دلونگی چیست؟

برای لوازم و قطعات اصلی بخارشوی دلونگی می توان 6 قطعه کلی در نظر گرفت. در ادامه این مطلب به شرح این 6 قطعه خواهیم پرداخت.

لوازم و قطعات بخارشوی دلونگی

  1. مخزن بخارشوی دلونگی

مخزن بخارشوی را بویلر نیز می گوییم. مخزن دستگاه بخارشوی دارای ظرفیت های مختلفی است که قبل از خرید باید با توجه به نیازتان گزینه مناسب را انتخاب و خریداری کنید. این مخزن از آلیاژی تهیه می شود که داغ شدن آب به کیفیت و استحکام آن ضربه نزند. بویلر شما یک درب دارد که بعد از باز کردن آن آب معدنی یا مقطر را داخل آن می ریزید. بویلر جزو لوازم و قطعات بخارشوی دلونگی است که اگر اصول استفاده از آن را بلد باشیم، کمتر به تعمیر و تعویض آن نیاز پیدا می کنیم.

بیشتر بخوانید: چگونه بخارشوی خود را در خانه تعمیر کنیم؟

  1. پمپ بخارشوی دلونگی

پمپ آب داخل بخارشوی وظیفه انتقال بخار به خروجی را دارد. پمپ دستگاه در صورت رسوب بستن و یا نوسانات شدید برق ممکن است خراب شود. یکی از مواردی که به شما در شناسایی خرابی پمپ بخارشوی کمک می کند این است که ببینید آیا دستگاه شما صدای غیر معمول می دهد یا نه.

  1. شلنگ بخارشوی دلونگی

قطعه دیگری که به شما معرفی می کنیم طولانی ترین قطعه یک بخارشوی است. شلنگ بخارشوی دلونگی از آلیاژی ساخته شده است که بسیار ارگونومی بوده و در حین حال دارای استحکام قابل قبولی می باشد. این شلنگ به گونه ای ساخته شده است که حرارت بخارشوی نتواند از آن خارج شود و به دست شما آسیب بزند.

با این وجود این قطعه نیز مانند سایر لوازم و قطعات بخارشوی دلونگی ممکن است دچار مشکل شود. این مشکل به دو صورت بروز پیدا می کند. یکی اینکه ممکن است مسیر آن مسدود شده باشد و مورد دوم اینکه پارگی در آن رخ داده باشد. مورد دوم بسیار نادر است و برای مورد اول نیز باید از جرمگیر و آب با فشار برای تمیز کردن شلنگ استفاده کنید.

  1. موتور بخارشوی دلونگی

مهمترین قطعه از میان لوازم و قطعات بخارشوی دلونگی موتور آن است. بسته به ظرفیت، حجم و مدل دستگاه موتور بخارشوی دلونگی دارای توان متفاوتی است. در مراقبت از این قطعه باید بسیار دقت شود زیرا تعمیر و تعویض موتور بخارشوی دلونگی بسیار هزینه بر است.

دو نکته مهم در مورد نگهداری صحیح از موتور بخارشوی دلونگی این است که اولاً در صورت عملکرد ضعیف سایر قطعات بخارشوی باید آن را سریعاً تعمیر و تعویض کنید تا به موتور فشار وارد نشود. مورد بعدی جلوگیری از رسوب بستن دستگاه است. رسوب دستگاه در ناحیه موتور بخارشوی این قطعه را دچار مشکل می کند.

بیشتر بخوانید: تعمیر شیر برقی بخارشوی دلونگی

  1. برد بخارشوی دلونگی

برد بخارشوی یکی از پیچیده ترین قطعات و لوازم بخارشوی دلونگی است. این قطعه به نوعی مغز دستگاه شماست که وظیفه اجرای برنامه ها و فرآیندهای یک بخارشوی را بر عهده دارد. هنر یک تعمیرکار حرفه ای این است که بتواند فرآیند عیب یابی، تشخیص، تعمیر یا تعویض برد را با سرعت و دقت بالایی انجام دهد. تعمیرکاران با تجربه توصیه می کنند  که بررسی برد باید آخرین مرحله از عیب یابی یک بخارشوی باشد.

لوازم یدکی بخارشوی دلونگی

  1. سایر لوازم و قطعات بخارشوی دلونگی

مواردی که ذکر شد قطعات اصلی بخارشوی دلونگی است. در کنار این قطعات، قطعات دیگری وجود دارند که خود از اجزای تشکیل دهنده موارد ذکر شده هستند. از جمله این قطعات می توان به نازل شلنگ، زانویی، پمپ داخل دسته، درب مخزن، سنسور فشار و غیره اشاره کرد. بعضی قطعات نیز مانند چرخ دستگاه، کابل برق و مواردی از این دست، مستقل از این قطعات هستند.

بیشتر بخوانید: تعمیر بخارشوی دلونگی مدل xvt3000

بهساز سرویس نماینده مجاز تعمیر بخارشوی دلونگی

چناچه لوازم و قطعات بخارشوی دلونگی دچار مشکل شوند، مهم این است که شما قطعه معیوب را با یک قطعه اورجینال تعویض کنید. این اتفاقی است که در نماینده مجاز تعمیر بخارشوی دلونگی اتفاق می افتد. بهساز سرویس با کادری بسیار حرفه ای سالها تجربه تعمیر انواع مشکلات لوازم خانگی از جمله بخارشوی دلونگی را دارد.

مجموعه ما نماینده رسمی تعمیرات بخارشوی دلونگی در تهران است و شما می توانید با آسودگی خاطر تعمیر بخارشوی خود را به دست همکاران ما بسپارید تا در سریعترین زمان ممکن و به بهترین شکل آنها را سرویس و تعمیر کنند.

[kkstarratings]
فرم پذیرش آنلاین
فرم درخواست
مقالات آموزشی

نمایندگی تعمیرات بوش

وقتی از نمایندگی تعمیرات یک برند صحبت می شود بطور ناخودآگاه یک مرکز مجهز و بروز برای تعمیرات انواع محصولات آن برند در ذهن نقش

بیشتر »