20 شعبه درتهران

بررسی و تعمیر مایکروفرهای پاناسونیک در منزل

آموزش تعمیرات مایکروفر پاناسونیک

در این مطلب از سری مطالب تعمیرگاه تخصصی لوازم خانگی تهران بهساز سرویس به بررسی و تعمیر مایکروفر پاناسونیک پرداخته ایم.

تعمیر مایکروفر پاناسونیک به دلیل روشن نشدن دستگاه

اولین موردی که به آن خواهیم پرداخت روشن نشدن دستگاه مایکروفر است. زیرا روشن نشدن دستگاه می تواند موجب ناراحتی و نگرانی شدید صاحبان آن شود چون تصور می کنند با بروز این مشکل برای تعمیر مایکروفر پاناسونیک نیاز به صرف هزینه زیادی دارند. اما روشن نشدن دستگاه در مواردی ناشی از سهل انگاری در اتصال محکم دوشاخه به پریز یا درست فشار ندادن دکمه روشن شدن به دلیل عجله زیاد است. مورد بعدی که گاهی پیش می آید خرابی پریز یا قطعی برق ساختمان است. در مورد اول کافیست با استفاده از فازمتر سالم بودن پریز را چک کنید و برای مورد دوم چراغ داخل اتاق را روشن کنید تا از عدم قطعی برق ساختمان مطمئن شوید.

موارد دیگری که سبب روشن نشدن دستگاه می شود موارد تخصصی و فنی هستند که یکی از آنها خرابی موتور یا برد دستگاه است. تعمیر برد و موتور یا تعویض آن را به تعمیرکاران حرفه ای بهساز سرویس واگذار کنید تا این کار را به راحتی و با دقت بالا برای شما انجام دهند.

تعمیرات مایکروفر پاناسونیک را در خانه یاد بگیرید

علت گرم نکردن مایکروفر پاناسونیک چیست؟

اگر تنظیمات دستگاه را به درستی انجام داده باشید دستگاه باید در زمان مشخص غذا را گرم کند. اما اگر چنین اتفاقی نیافتاد بررسی کنید که دیود نسوخته باشد. دلیل دیگر گرم نشدن غذا را نیز در عملکرد مگنترون یا لامپ خلا بیابید که قطعه بسیار مهمی در فرآیند تعمیر مایکروفر پاناسونیک است. برای تعمیر مایکروفر در خانه به کمک تعویض مگنترون حتما از قطعه جایگزین مناسب استفاده کنید یا تعویض آن را به بهساز سرویس واگذار نمایید تا قطعات فابریک پاناسونیک را برای شما جایگزین کنند.

اگر مگنترون و دیود سالم باشد این معیوب بودن موتور دستگاه است که نمی گذارد غذا گرم شود. بخصوص اگر از زمان خرید مایکروفر شما مدت طولانی گذشته باشد باید حتماً موتور آن را سرویس یا تعمیر کنید.

مایکروفر پاناسونیک من جرقه می زند علت چیست؟

اجازه ندهید که فضای داخلی مایکروفر کثیف باشد چون بقایای مواد غذایی و چربی ها موجب ایجاد جرقه می شوند. البته این فقط یکی از دلایل جرقه زدن دستگاه مایکروفر شماست و به جز این استفاده از ظروف فلزی یا آبکاری شده نیز ایجاد جرقه می کند.

گرم نشدن غذای داخل مایکروفر بخاطر چیست؟

اگر ولتاژ مناسب برای گرم کردن غذا به دستگاه نرسد طبیعتاً غذا گرم نمی شود. وظیفه کنترل ولتاژ بر عهده برد دستگاه است. دو قطعه دیگر که عملکرد ضعیف آنها این خاصیت مایکروفر را دچار مشکل می کند نیز دیود و مگنترون هستند که باید با قطعات اورجینال تعویض شوند.

در صورت خاموش شدن ناگهانی مایکروفر پاناسونیک چیکار کنیم؟

قبل از اقدام به تعمیر مایکروفر پاناسونیک در خانه به دلیل خاموش شدن دستگاه بررسی کنید که دو شاخه به هر دلیلی از پریز جدا نشده باشد. همچنین نوسان ولتاژ نیز ممکن است موجب خاموش شدن ناگهانی دستگاه شود. این اتفاق به قطعات داخلی از جمله برد و موتور صدمه می زند. پس حتما دستگاه را به کمک محافظ به برق متصل کنید.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید مایکروفر

آموزش تعمیر مایکروفر پاناسونیک

اما رایج ترین دلیل خاموش شدن دستگاه گرم شدن بیش از اندازه آن است. با شدت یافتن گرما برای جلوگیری از صدمات بیشتر و نیاز کمتر به تعمیر مایکروفر پاناسونیک دستگاه به طور خودکار قطع می شود. برای اینکه دستگاه خیلی داغ نکند باید شرایطی را برای گردش هوا از کناره ها و عملکرد مناسب تهویه ایجاد کنید. لذا مایکروفر را از 4 طرف با فاصله نسبت به دیوار های کناری قرار دهید. سیم پیچی دستگاه را هم چک کنید تا مشکلی بوجود نیامده باشد.

چرا ظرف داخل مایکروفر پاناسونیک نمی چرخد؟

علت نچرخیدن ظرف داخل مایکروفر این است که به هر دلیلی قسمت زیرین سینی درست به وظیفه خود عمل نمی کند. یعنی یا موتور زیرین خوب کار نمی کند یا بقایای غذا و کثیفی زیر سینی تجمع کرده است. اول مایکروفر را به خوبی تمیز کنید. البته باید مواظب باشید که حتما دستگاه را از برق جدا کرده و از آب نیز برای تمیز کردن مایکروفر استفاده نکرده باشید. حالا ببینید که آیا موتور زیر سینی معیوب نشده باشد. برای تعویض هر قطعه از دستکاه پاناسونیک حتماً باید قطعه جدید اورجینال باشد تا عملکرد سایر قطعات مایکروفر پاناسونیک را مختل نکند.

تعمیر مایکروفر پاناسونیک در تهران زیر نظر بهترین نمایندگی

اگر ساکن تهران هستید مجموعه ای از برترین تعمیرکاران و پرسنل متعهد و مسئولیت پذیر در کنار هم جمع شده اند تا در تعمیر مایکروفر پاناسونیک از مهارت و دانش بالای خود به همراه قطعات اورجینال و فابریک استفاده کنند. نام این مجموعه بهساز سرویس است که تعمیرات خود را تحت پوشش گارانتی و با سرعت و کیفیت بی نظیر به انجام می رساند.

در صورت نیاز به استفاده از همه این خدمات کافیست با شماره تماس های موجود در سایت ارتباط برقرار کنید تا در سریع ترین زمان ممکن تعمیر کاران خود را اعزام کنیم.

[kkstarratings]
فرم پذیرش آنلاین
فرم درخواست
مقالات آموزشی

نمایندگی تعمیرات بوش

وقتی از نمایندگی تعمیرات یک برند صحبت می شود بطور ناخودآگاه یک مرکز مجهز و بروز برای تعمیرات انواع محصولات آن برند در ذهن نقش

بیشتر »